کد خبر: همه-چیز-درباره-ارتودنسی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، یکی از رایج‌ترین روش‌های که سبب می‌شود دندان‌ها به ظاهری زیبا و متناسب برسند و همچنین وضعیت آنها را بهتر می‌کند، ارتودنسی است. ارتودنسی در اصطلاح به معنی ردیف‌کردن دندانهاست.

در صورتی که به دلیل کج‌بودن دندان‌ها یا کوچک بودن فک دندان‌ها بر روی یکدیگر قرار گرفته و همچنین تراز خوبی نداشته باشند در زمان خوردن غذا یا گاز گرفتن مشکلاتی را برای فرد به وجود می‌آورند البته نباید فراموش کرد که نظافت دندان در چنین شرایطی قطعا به آسانی صورت نخواهد گرفت. ارتودنسی راهی برای رسیدن به زیبایی دندان‌ها به صورت طبیعی دندان‌ها باید به اندازه یک نخ دندان با یکدیگر فاصله داشته باشند اما این فاصله در برخی از افراد بیشتر از یک میلی‌متر است البته گاهی دیده می شود که به 10 میلیمتر نیز می‌رسد. متخصص ارتودنسی برای اینکه این فاصله ها را از بین ببرند چندین روش را پیشنهاد می‌کنند. اصلی‌ترین و پرطرفدارترین روشی که دکتر اردتونسی به افراد برای نزدیک‌شدن دندان‌هایشان توصیه می‌کنند، اردتودنسی است که به وسیله حرکت دادن دندان‌ها صورت می‌گیرد.

این روش نسبت به روش‌های دیگری که سبب تراش‌خوردن دندان‌ها می‌شود، مزیت‌هایی را دارد که می‌توان به عدم افت بافت اشاره کنیم و در آخر می‌توان پیش‌بینی کرد که نتیجه‌نهایی چگونه می‌شود و چون مدت زمان آن نیز طولانی است، رضایت بیمار را به همراه خواهد داشت.

اگر بیمار بخواهد از روش ارتودنسی استفاده نکند می‌تواند فضای خالی که بین دندان‌ها وجود دارد را به وسیله تراش از بخش کناری دندان و اضافه کردن به دندان کناری پر کند. اما لازم است بدانید که در صورتی می‌توان از این روش استفاده کرد که فاصله بین دو دندان‌ زیاد نباشد. فراموش نکنید که داشتن دندان‌های سالم و زیبا می‌تواند سبب ایجاد اعتماد به نفس شما نیز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha