کد خبر: واکسیناسیون-سالمندان-بالای-80-سال-به-زود
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۳۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد احمدیان ، با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون سالمندان 80 سال به بالا به زودی انجام می شود، خاطر نشان کرد: 17 هزار نفر از سالمندان بالای 80 سال مبتلا به حداقل یک بیماری زمینه ای هستند از همین رو در دستورالعمل اجرایی واکسیناسیون پیشنهاد می شود که افراد دارای بیماری های زمینه ای سریع تر از بقیه واکسن را دریافت کنند.

وی بیان کرد: فراخوان از سوی مراکز جامع سلامت خدمات سلامت انجام می شود و در 230 مرکز جامع خدمات سلامت پاک با رعایت فاصله گذاری اجتماعی واکسیناسیون انجام می شود.

دکتر احمدیان ادامه داد: در این مراکز پاک به مادران باردار و کودکان نیز خدمات بهداشتی ارایه می شود اما واکسیناسیون کرونا در حال حاضر فقط برای سالمندان انجام می شود.

هیچ گونه ثبت نامی در مراکز بهداشت برای واکسیناسیون کرونا انجام نمی شود

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: هیچ گونه ثبت نامی در مراکز بهداشتی برای انجام واکسیناسیون انجام نمی شود بنابراین سالمندان و اطرافیان آنها برای ثبت نام به مراکز بهداشت مراجعه نکنند زیرا این مراجعات غیر ضروری باعث ازدحام و انتشار بیماری می شود.

دکتر احمدیان با بیان اینکه سالمندانی که اطلاعات آنها در اختیار مراکز بهداشت نیست می توانند  از طریق سایتی که به زودی اعلام می شود اطلاعات خود را وارد سامانه کنند تا از طریق تماس تلفنی مرکز بهداشت برای دریافت واکسن اطلاع رسانی شوند، عنوان کرد: در مناطقی که تعداد سالمندان زیاد است و احتمال می رود در روند دریافت واکسن ازدحام صورت گیرد؛ پیشنهاد می شود با هماهنگی با یک مدرسه یا ورزشگاه نزدیک مرکز بهداشت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلقیح واکسن کرونا انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha