کد خبر: پاسخگویی-به-بیش-از-۳۰-هزار-تماس-مردمی-در
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مجدد سامانه تلفنی ۱۹۱ تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار تماس مردمی را پاسخگو بودیم که به‌طور متوسط روزانه بیش از ۳ هزار تماس مردمی بوده و به نسبت دور نخست فعالیت این سامانه که بالغ بر ۲ هزار تماس در هر روز بود رشد بیش از ۵۰ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان مستقر در پشت خطوط ۱۹۱ در ۲ شیفت کاری  در این مرکز فعالیت دارند، افزود: در مجموع کارشناسان مستقر در پشت خطوط این سامانه تلفنی ۱۵ ساعت و از ساعت ۸ تا ۲۳ (۸ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۳) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند و حتی اگر نیاز باشد آمادگی کامل داریم که خدمات این سامانه  رابه‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته ارائه دهیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به تازگی دعوتی از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در سامانه ۱۹۱ داشته‌ایم که تاکنون ۲۵ دانشجو نام‌نویسی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بزودی ۴ خط فعال فعلی به ۶ خط افزایش می‌یابد و نیروهای روزانه هم از ۸ نفر به ۱۲ نفر می‌رسد، ضمن اینکه در هر شیفت کاری یک نیروی اضافه داریم تا فرصت استراحت برای نیروهای مستقر در پشت خطوط سامانه ۱۹۱  فراهم شود و موجب خستگی و فرسودگی آنان نشود.

دکتر رحیمی ، گفت: در تمامی شرایط به‌خصوص در این ایام خاص که با این ویروس همه‌گیر درگیر هستیم بهترین مکان برای درمان بیماران منزل است، مگر آنکه شرایط فرد خاص باشد و نیازمند بستری در بیمارستان باشد.

وی تأکید کرد: در بحث تست‌ها هم از مردم می‌خواهیم که با مشاهده هر نوع علائمی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نکنند و پس از مشاوره با کارشناس ۱۹۱ اقدام لازم را انجام دهند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در سامانه ۱۹۱ به همه پرسش‌های کرونایی مردم در خصوص نحوه پیشگیری و درمان این بیماری پاسخ داده می‌شود، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که جهت دریافت‌ پاسخ‌های سوالات کرونایی خود فقط با سامانه تلفنی ۱۹۱ در تماس باشند و از اشغال بی‌مورد خطوط ۱۱۵ و ۱۹۰ خودداری نمایند تا تأخیری در امر خدمت‌رسانی همکارانمان در بخش‌های اورژانس و پاسخگویی به شکایات مردمی شاهد نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha