کد خبر: پالايشگاه-بزرگ-در-بدن-را-بشناسيد
۱۱ دی ۱۳۹۵، ۹:۴۲

كبد، پالايشگاه بزرگي در بدن است كه مواد غذايي اصلي خورده شده مانند قند، چربي و پوتئين ها را مديريت مي كند.


به گزارش خبرگزاری سلامت، دكتر محسن نصيري، فوق تخصص بيماري هاي گوارش و كبد در گفتگو با برنامه «مجله پزشكي» گروه بهداشت و تندرستي شبكه راديويي سلامت كبد را يك پالايشگاه بزرگ در بدن دانست و افزود: اين پالايشگاه بزرگ در بدن مواد غذايي اصلي خورده شده مانند قند، چربي و پوتئين ها را مديريت مي كند و براي اين كه اين پالايشگاه مديريت خودش را به خوبي انجام دهد اين كبد عضوي است كه در قسمت بالاي راست شكم و بر سر راه خوني كه از دستگاه گوارش عبور مي كند قرار گرفته است.
وي افزود: در نتيجه تمام مواد غذايي كه انسان مصرف مي كند بعد از اين كه جذب دستگاه گوارش شد از طريق خون، نخستين عضوي كه آنها را جذب مي كند، كبد است.
نصيري بيان كرد: بنابراين مواد غذايي خورده شده، داروها يا مواد شيميايي اول از همه از كبد رد مي شوند و در كبد بر روي آنها فعل و انفعالات شيميايي انجام مي شود؛ كه مواد قندي، چربي و پروتيئن يا ذخيره مي شوند و يا به مواد ديگري تبديل خواهند شد تا ديگر اندام هاي بدن از آن ها استفاده كنند.
اين فوق تخصص بيماري هاي گوارش و كبد كار ديگر پالايشگاه كبد را دفع مواد غير ضروري، زائد و شيميايي عنوان و بيان كرد: يكي از ارگان هاي اصلي بدن كه وظيفه دفع مواد زائد را بر هر چه بهتر زندگي كردن بدن دارد، كبد است كه اين مواد را از طريق صفرا دفع مي كند و در داخل روده براي خارج شدن آماده مي كند.
وي افزود: كار ديگر كبد در بدن توليد صفرا است كه اين صفرا براي هضم چربي، جذب چربي و ويتامين هاي محلول در چربي لازم و ضروري است.
اين فوق تخصص بيماري هاي گوارش و كبد در پايان اظهارداشت: بنابراين اسنان در بدن خود يك كبد دارد كه بايد تمام سعي و تلاش خودمان را براي سلامتي كبد به عمل آوريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha