کد خبر: پایش-سلامت-بهترین-الگو-برای-ارتقاء-سلا
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
پایش سلامت بهترین الگو برای ارتقاء سلامت مردان است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شرکت شهر سالم، دکتر حمید چوبینه با اشاره به اینکه هفته سلامت مردان زمان مغتنمی برای دادن هشدارها و راهنمایی‌ها به مردان عزیز کشورمان است، گفت: به دلیل اینکه از گذشته مردان نیروی کار اصلی در کشور ما بودند و بار هزینه‌های خانواده بر دوش آنها بوده است، معمولا بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و کمتر به سلامت خود توجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردان عموما به دلایل مختلف کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و کمتر برای مشکلاتشان کمک می‌خواهند. از این رو، «پایش سلامت» بهترین الگو برای ارتقاء سلامت مردان محسوب می‌شود چرا که مبنای این کار رجوع پزشک به جامعه هدف است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره خدمات بهداشتی و درمانی این شرکت به پرسنل شهرداری گفت: به دلیل ترکیب جنسیتی کارکنان شهرداری تهران، سلامت مردان یکی از اولویت‌های ما بوده است. به ویژه در حوزه کارگری که تقریبا 100درصد آنها از مردان هستند، در دوره مدیریت حاضر شهری، به طور دوره‌ای پایش سلامت کارگری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای همه کارگران صرف نظر از اینکه چه نوع قراردادی دارند، پایش سلامت انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین طرح پایش سلامت در حوزه کارمندی هم صورت می‌گیرد هر چند بخشی از اعضای این حوزه از زنان هستند.

دکتر چوبینه در باب اهمیت طرح پایش سلامت گفت: در جریان اجرای پایش سلامت کارکنان هشدارهایی درباره سلامت تعداد زیادی از همکاران دریافت کردیم که توانست از بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری کند. به طوری که از بیش از 17هزار و 300 نفری  که در بخش کارگری در دو سال پی در پی مورد پایش قرار گرفتند، تنها در سال 1397، حدود 2500 نفر به پزشک متخصص و درمان‌های پزشکی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از این تعداد، برخی هیچ آگاهی نسبت به بیماری‌های‌شان نداشتند در حالی که مشکلاتشان جدی بود و بعضا نیاز به جراحی پیدا کردند. اکثر این همکاران در حالت عادی به سراغ پزشک نمی‌رفتند و بعضا نیاز به این کار را هم هنوز احساس نکرده بودند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم اضافه کرد: در طرح غربالگری کرونای کارکنان شهرداری تهران نیز همین تعداد از کارگران قراردادی و پیمانکاری مورد پایش قرار گرفتند.

دکتر چوبینه در پایان تاکید کرد: توصیه من به همه مردان به ویژه مردان عضو خانواده بزرگ شهرداری تهران این است که حداقل سالی دو بار به پزشک مراجعه کنند که اگر علائم هشداردهنده‌ای دارند پیش از آنکه به یک معضل غیرقابل درمان تبدیل شود، مطلع شوند و پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha