کد خبر: پیشگیری-از-سرماخوردگی‌های-مکرر-در-فصل
۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱

متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از سرماخوردگی‌های مکرر در فصل پاییز گفت: بیماران باید از خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و شیمیایی هنگام سرماخوردگی پرهیز کنند.

 

ناصر رضایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري سلامت در ارتباط با مشکل سرماخوردگی که در فصل پاییز شایع است،‌ گفت: در سرماخوردگی‌های ساده یا اصطلاحاً  ویروسی که علائم آن محدود به آبریزش بینی، عطسه، بیحالی و خستگی است و علائم عفونت باکتریال مانند گلودرد و چرکی وجود ندارد باید از مصرف نابجای داروها نیز همچون آنتی‌بیوتیک و کورتن پرهیز کرد.

وی افزود: ضمن پرهیز از خوردنی‌هایی که موجب افزایش سردی و تری بدن می‌شود، باید از سوپ‌ها و آش‌های ساده و گرم استفاده کرد. چرا که  سرماخوردگی یا زکام در صورتی که طولانی نباشد و منجر به عوارض نشود یکی  از راه‌های دفع مواد ناسالم در بدن است و نباید جلوی آن گرفته شود پس به  عبارتی سرماخوردگی خیلی هم بد نیست.

رضایی ادامه داد:‌ اگر علائم سرماخوردگی بیش از 4 تا 5 روز به طول انجامد یا علائمی از باکتریال در آن وجود داشته باشد باید به پزشک متخصص و تشخیص  دقیق بیماری داروهای مورد نیاز تجویز و مصرف شود و خوددرمانی و مصرف  خودسرانه داروهای گیاهی و شیمیایی نیز پرهیز کرد.

متخصص طب سنتی تأکید کرد:‌ برای پیشگیری از سرماخوردگی‌های مکرر توصیه  می‌شود از ابتدای ورود شلغم به بازار تا آخرین روزهای حضور آن شبی یک عدد  شلغم متوسط بخارپز میل کنید. البته یک درمان مناسب برای سرماخوردگی‌های  ساده در این فصل کدو حلوایی است که می‌تواند به صورت بخارپز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف شود.

متخصص طب سنتی در پایان با اشاره به این‌که برای کاهش علائم سرماخوردگی به  ویژه در شروع اوایل دم‌کرده گل‌گاوزبان به همراه کمی لیمو امانی مناسب است، گفت:‌ این نوشیدنی اگر زیاد ترش نباشد موجب خروج مواد ناسالم از بدن  فرد بیمار می‌شود. البته بهتر است در طول مدت مصرف این دمنوش با استفاده از پتو، استراحت کامل داشته باشید تا کاملا عرق کنید.

 

كد خبرنگار: 41070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha