کد خبر: چاقی-فراتر-از-یک-ریسک-است
۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه کارولینسکا صورت گرفته بیانگر آن است که چاقی بسیار فراتر از یک عامل پرخطر است. ‌

در بسیاری از مطالعات تنها به بروز بیماری قلبی در پی چاقی اشاره شده است، در حالی‌که بیماری‌‌های متعددی در پی اضافه‌وزن شکل می‌گیرند.

محققان دانشگاه کارولیسنکا در استکهلم سوئد با استفاده از روش‌های علمی اثبات کردند که چاقی به تنهایی و بدون همراه بودن با دیگر فاکتورها نظیر کلسترول و قند بالا، خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد؛ در واقع احتمال ابتلای آنها به این نوع‌ بیماری‌ها دست کم 33 درصد افزایش می‌یابد.

در این شرایط، افرادی که دچار چربی و قند بالاتر از حدّ مجاز هستند یا دیابت دارند به میزان قابل توجهی بیش از دیگر افراد در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند.

محققان موسسه کارولینسکا با استفاده از یک روش علمی که مندلیان نام دارد ثابت کردند، BMI بالا یک علت مستقیم در شکل‌گیری بیماری‌های قلبی است.

براساس داده‌های موجود، بیش از یک سوم مردم جهان چاق هستند و در صورتی‌که سبک زندگی خود را تغییر ندهند در مسیر ابتلا به انواع بیماری‌ها و نهایتا مرگ قدم برمی‌دارند.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha