کد خبر: کاستی-در-درمان-سکته-مغزی-حاد-در-کشور
۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

رییس انجمن سکته مغزی ایران هشدار داد: متأسفانه در خصوص سکته مغزی حاد یک نقیصه و سوراخی در سیستم بهداشتی و درمان مملکت وجود دارد.

 

دکتر بابک زمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: به رغم درمان های بسیاری که برای بیماری‌های مختلف وجود دارد، اما درمان سکته مغزی حاد در کشورمان به خوبی انجام نمی‌شود و متأسفانه در این زمینه دارای نقص هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آینده سکته مغزی در کشور ما حال سکته مغزی در کشورهای دنیا است که در حال حاضر پیشرفت های بسیار زیادی انجام شده و زمانی که بیماران سکته مغزی زیر 3ساعت به مراکز درمانی رسیده باشند آمپولی به آنها تزریق می‌کنند و همزمان با آن یک سی تی آنژیوگرافی از رگ‌های مغز گرفته می‌شود که اگر رگ مغز با آن آمپول باز نشده بود با یک کاتتر آنژیوگرافی در داخل مغز بروند تا آن لخته را خارج کنند.

متخصص مغز و اعصاب اذعان داشت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از افراد دچار سکته مغزی حاد در دنیا درمان می‌شوند.


وی تصریح کرد: امیدواریم با تجمیع و هماهنگی امکانات مختلف موجود از سیستم‌های شهری نظیر حمل و نقل، سیستم اورژانس، بیمارستان‌ها و رسانه‌ها با اطلاع رسانی صحیح به مردم و همچنین پزشکان متخصص مغز و اعصاب و متخصصین غیر از این رشته با یکدیگر همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم مانند کشورهای پیشرفته دنیا سکته مغزی را از دومین علت مرگ و میر در ایران به پنجمین علت مرگ و میر که در کشورهای پیشرفته به آن دست پیدا کرده‌اند نیز تنزل دهیم.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha