کد خبر: کرونای-انگلیسی-در-کمین-افراد-30-تا-40-سال
۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کرونای انگلیسی در کمین افراد 30 تا 40 سال

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین وضعیت کروناویروس در ایران و به خصوص استان خوزستان بیان داشت: در استان خوزستان همه بیماران تست نمی شوند اما همان اوایل تعدادی از بیماران را به صورت رندوم تست کردند و متوجه شدند که نصف آنها مبتلا به کرونای انگلیسی هستند.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی در استان خوزستان به نسبت شیوع بالایی دارد، افزود: هم اکنون بیشتر جوانان به کووید 19 و کرونای انگلیسی مبتلا می شوند و علت هم این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: با توجه به اینکه جوانان بیشتر در بازارها و تجمعات هستند به همین دلیل آنها بیشتر درگیر این بیماری می شوند. زمانی که کودکان و نوجوانان به این بیماری مبتلا شوند، افراد پرخطر را هم به راحتی مبتلا می‌کنند.

مرگ و میر ناشی از کرونای انگلیسی

دکتر افضل زاده در پاسخ به این سوال که مرگ و میر کروناویروس در چه سنی بیشتر است، گفت: بیشترین مرگ و میرهای ناشی از کرونای انگلیسی بین رده ی سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بوده است.

وی اضافه کرد: در بیماری کووید 19 گروه های سنی پرخطر به خاطر بیماری زمینه‌ای که داشتند بیشتر فوت می کردند اما در کرونای انگلیسی بیشتر شاهد ابتلای جوانان به این بیماری هستیم و علت هم عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد: شاید جهش ویروس باعث شده که بیشتر جوانان و افراد سنین پایین‌تر درگیر این بیماری شوند.

دکتر افضل زاده با اشاره به افزایش تعداد موارد بیماری گفت: از مردم درخواست داریم تا جایی که می توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مهمانی و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند چراکه این بار واگیری ویروس بسیار بیشتر از قبل است.

وی تاکید کرد: بهترین واکسن برای جلوگیری از انتقال بیماری خودداری از شرکت در مهمانی ها و جمع ها حتی با تعداد محدود و کم است. مردم نباید به هر شکلی دورهمی داشته باشند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha