کد خبر: کشور-در-برابر-موج-جدید-کرونا-غافلگیر-شد
۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴

سید محمد پاک مهر، نماینده مردم بجنورد در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ در باره وضعیت کرونا در کشور، افزود: شناخت جهان بویژه متولیان سلامت، نسبت به ویروس کرونا کامل نیست و ما هنوز نمی‌دانیم این ویروس چه درمانی دارد و علائمی هم که ایجاد می‌کند، چراکه ویروس هر روز تغییر می کند.

وی ادامه داد: این ویروس سنین مختلف را درگیر می کند درحالیکه پیش از این گفته می شد افراد مسن بیشتر مورد حمله آن قرار می گیرند، این موضوع حالا بسیاری از دستاوردهایی که در حوزه این ویروس داشتیم، دستخوش تغییر و همین موضوع شرایط، مقابله با کرونا را سخت تر کرده است.

پاک مهر اضافه کرد: کشور ما سه موج بیماری را سپری کرده و انتظار این بود که ایمنی عمومی افزایش یابد، فقط ۱۵ الی ۲۰ درصد بیماران دارای علائم و حدود ۸۰ درصد، فاقد علائم هستند و الان که در پیک چهارم هستیم، شدت این پیک باید کمتر و ضعیف‌تر از پیک‌های قبل می بود درحالیکه اینچنین نیست و به مراتب شدت و میزان سرایت بیماری بیشتر شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه ۲۰ هزار تست مثبت روزانه و بستری شدن ۴ الی ۶ هزار نفر در روز، مثل شوخی است، تصریح کرد: ایمنی عمومی ای که در مقابل ویروس کرونا انتظار داشتیم، خودش را نشان نداد. واکسن هایی هم که ساخته شده نشان داد نمی تواند آنتی بادی افراد را ارتقاء دهد؛ بنابراین اگر قرار بود تک دوز تزریق شود، اما حالا باید دو دوز تزریق شود، با این شرایط دوز سوم هم باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه احتمال ابتلای مجدد افرادی که واکسن زدند، هم وجود دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر اقداماتی که در پیک‌های ابتدایی انجام دادیم، تزریق واکسن یکی از موارد اصلی است تا نسبت به ایمن کردن مردم اقدام کنیم. در رابطه با واکسن هنوز سوالات زیادی مطرح است ولی واکسن داخلی احتمالا در پایان بهار یا اوایل تابستان امسال تولید خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha