کد خبر: کمیسیون-بهداشت-و-درمان
۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰
خاتمی: تعارض منافع در اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان معنا دارد

خاتمی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای مجلس براساس قانون اساسی نظارت است که تا امروز هم مغفول مانده است، اضافه کرد: نماینده‌ها به صورت فردی، تیم تحقیق و تفحص یا احضار مقام مسوول می‌توانند درباره همه موضوعات سوال و اظهارنظر کنند، اما در موضوع نظارت خوب عمل نشده و امیدوارم این مجلس بتواند این ماموریت را به خوبی انجام دهد.

دکتر سید مسعود خاتمی‌ در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت درباره کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با بیان اینکه آیین نامه داخلی مجلس تغییراتی داشته است، افزود: در بین افرادی که می‌توانند در این کمیسیون حضور داشته باشند، دکتر پزشکیان، نایب رئیس مجلس یا اساتید دانشگاه‌های مختلف را داریم که با تجربه محسوب می‌شوند، ضمن اینکه افراد جوان و دارای تجربه کاری هم هستند.

وی با اشاره به انتخابات کمیسیون بهداشت و درمان، گفت: هنوز گزینه‌ای برای عضویت در این کمیسیون مطرح نشده است و باید تا روز انتخابات کمیسیون‌ها صبر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند در کمیسیون بهداشت و درمان عضو شوند، ادامه داد: معتقدم حضور افرادی که در حوزه سلامت و اقتصاد سلامت کار کرده باشند، باعث تقویت کمیسیون خواهد شد.

خاتمی با انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ای درباره مطرح کردن موضوع تعارض و تضاد منافع، تاکید کرد: در برخی رسانه‌ها از تضاد و تعارض منافع در این کمیسیون صحبت می‌کنند که من چنین چیزی را قبول ندارم، به این دلیل که کار کمیسیون بهداشت صرفا تعیین درآمد پزشکان نیست. برخی خیلی تند درباره این کمیسیون صحبت می‌کنند و می‌گویند که پزشکان نباید در این کمیسیون عضو باشند.

اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان تعارض منافع ندارد

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم گفت: این رفتار غلطی است و نباید به این تندی درباره کیمسیون بهداشت حرف زد و من چنین رفتاری را قبول ندارم، اقدامات کمیسیون در تضاد یا تعارض منافع نیست. از طرفی سایر قسمت‌های تخصصی نیاز به نیروهای متخصص دارد.

وی اضافه کرد: امیدوارم از تخصص‌های دیگر هم وارد این کمیسیون شوند تا بتوانیم به نتایج بهتری برسیم.

خاتمی‌ درباره اینکه آیا حضور نیروهای بدون سابقه نمایندگی نقطه قوت است یا ضعف، تصریح کرد: بعضی از کسانی که برای اولین دوره وارد مجلس شده‌اند سابقه اجرایی دارند که جزو قوت این نیروها است، برخی از افراد هم ردای علمی ‌بالایی دارند، با این حال تجربه حرف اول را می‌زند چراکه باید برای آینده کشور تصمیم بگیرند.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طرح‌های تصویب گفت: به جرات می‌توان گفت قانون و مصوبه کم نداریم، اما متاسفانه اجرا نشده است و یکی از اهداف این مجلس هم این است که بعد نظارت را تقویت و از دستگاه‌های مسوول اجرا در این باره بازخواست کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای مجلس براساس قانون اساسی نظارت است که تا امروز هم مغفول مانده است، اضافه کرد: نماینده‌ها به صورت فردی، تیم تحقیق و تفحص یا احضار مقام مسوول می‌توانند درباره همه موضوعات سوال و اظهارنظر کنند، اما در موضوع نظارت خوب عمل نشده و امیدوارم این مجلس بتواند این ماموریت را به خوبی انجام دهد.

خبرنگار: محمدسیاح

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha