کد خبر: کنترل-سلامتی-تمامی-مسافران-نوروزی-پرو
۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان اظهار کرد: در این ایام طبق هماهنگی‌های صورت گرفته جهت کنترل تست‌ها و انجام تب‌سنجی‌ها در مبادی ورودی کارها تقسیم‌بندی شده و این کار در فرودگاه توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در راه آهن و ترمینال توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هر مسافر پرواز خارجی ورودی به مشهد باید گواهی سلامت همراه با تستpcr ابتلا نداشتن به کووید۱۹ را داشته باشد و شرکت‌های هواپیمایی بدون داشتن این برگه مجاز به صدور بلیط نیستند.

وی ،خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ، 50 درصد پایگاه‌های غیرکرونا نیمه اول نوروز و 50 دیگر در نیمه دوم در محل خدمت خود حاضر هستند؛ همچنین مراکز منتخب کرونا هم در این ایام به‌صورت 100 درصد حتی در روزهای تعطیل فعال هستند.

وی با ذکر این نکته که از یک هفته قبل از اجرای طرح نوروزی 1400 هم تشدید طرح شهید سلیمانی را داشتیم، برنامه‌ای که از 18 اسفند ماه امسال آغاز شده و تا 18 فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد، تأکید کرد: این طرح با همکاری بسیج پزشکی، نیروهای بسیج محلات و جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود و در کنار این مجموعه‌ها بازرسان اداره سلامت و محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم حاضر هستند و با افراد و مجموعه‌های متخلف طبق قانون برخورد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha