کد خبر: گردشگری-می-تواند-چرخ-اقتصاد-کشور-را-بچر
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان همزمان با روز جهانی گردشگری در گفتگو با خبرنگاران گفت: صنعت گردشگری در جهان معاصر، به عنوان یک بستر و گستره اجتماعی و فرهنگی و یکی از منابع قدرتمند اقتصادی و از جمله کانون های درآمدی و اشتغال درآمده و در برخی کشورها بنحوی برای این صنعت برنامه ریزی و سرمایه گذاری شده است که چرخ اقتصاد این کشورها را می چرخاند و در توسعه مناسبات بین کشورها یک پل ارتباطی مستحکم برای تقویت تعاملات بشمار می آید و در ادراک متقابل فرهنگ ها، سنت ها و آداب و آیین ها نقش بسزایی دارد.

او افزود: امسال با انتخاب شعار " گردشگری و توسعه روستایی" از سوی سازمان جهانی گردشگری در واقع بر این نکته بسیار مهم تاکید شد که بجز شهرها و مناطق شهری و صنعتی، امروز مناطق روستایی به عنوان جامعه ای مولد، دارای توانمندی های منحصر بفرد و کانونی مستعد و موثر بر تقویت و توسعه اقتصاد، اشتغال و تولید در صنعت گردشگری در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته است.

استاندار اظهار داشت: توسعه گردشگری روستایی به عنوان یکی از برنامه های مهم شکوفایی اقتصادی در اغلب کشورهای جهان مورد توجه است و برنامه ها و استراتژی های مختلفی برای تقویت این بخش در راستای اعتلای اقتصادی این جوامع طرحریزی می شود.

وی ادامه داد: در متن رابطه روستا با گردشگران به عنوان مقصد گردشگری در عین حال مفهوم توانمند سازی جامعه روستایی و توسعه پایدار جوامع محلی نیز نهفته است و به منظور توسعه پایدار روستایی می توان در کنار فعالیت های کشاورزی، دامپروری و ... فعالیت هایی نظیر گردشگری را نیز گسترش داد.گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغالزایی و ایجاد درآمد است و می تواند وسیله ی مهمی برای توسعه ی اجتماعی - اقتصادی جوامع روستایی باشد و به حمایت از محیط زیست و فرهنگ روستایی و تولید درآمد و جذب سرمایه و اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و متنوع سازی اقتصاد بپردازد.

حسین زادگان تصریح کرد: مازندران که در واقع یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور است، قابلیت ها و استعدادهای ویژه و استثنایی برای توسعه صنعت گردشگری را در خود دارد و با وجود زمینه های مختلف این رشته نظیر مختصات اقلیمی و طبیعت متنوع، شیوه های گوناگون زیست و حیات فرهنگی، تاریخی، اکو توریسم، گردشگری سلامت و ... می تواند در سایه برنامه ریزی مدون به اقتصادی پویا در صنعت گردشگری دست پیدا کند.

استاندار افزود: یکی از مزیت های استان مازندران که بی شک نگین صنعت گردشگری این سامان است و با توجه به اقبال به آن در سال های اخیر در حال رویش و حرکت به سمت پویایی است، گردشگری روستایی و بومگردی است که پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت گردشگری و گردش اقتصادی و تقویت اشتغال و معیشت مردم در این مناطق را در خود دارد.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد: در یکی دو سال اخیر بویژه توجه خاصی به ایجاد بستر و زمینه های لازم برای شکوفایی گردشگری در استان در بخش های مختلف از جمله در روستاها و گردشگری دریایی شده است که می طلبد تا همه دلبستگان به این دیار برای سرمایه گذاری در این حوزه ها خصوصا احداث و راه اندازی اسکله های تفریحی در سواحل مازندران و توسعه بومگردی اهتمام نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد همگان در سایه هم دلی و هم افزایی ضمن حفاظت از جاذبه های ارزشمند و کم بدیل استان، در راستای رونق و اعتلای صنعت توریسم به ویژه در حوزه بوم گردی اهتمام نمایند تا بتوانیم سهم واقعی این صنعت را در شکوفایی اقتصادی مازندران تحقق بخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha