کد خبر: یادداشت-مدیرمسئولبه-احترام-کریم-ترین
۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
یادداشت مدیرمسئول:به احترام کریم ترین،کریم تر باشیم/ عیادت کرامتی با خاصیت درمان

خبرگزاری سلامت: امروز آغاز دهه کرامت است، دعا کنیم آغاز زندگی کریمانه ما باشد، شاید با عیادت از یک بیمار. آیا می دانید با عیادت کردن از بیمار در حقیقت شما درمانگر او می شوید.

 

اگر مسلمان هستیم و تشیع قلب تپنده اعمال ماست، پس باید الگو بگیریم. یعنی هر روز بیش از روز گذشته خود را به آنهایی که بهترین هستند تشبیه و همانند کنیم. شاید در نگاه اول حکمت برخی کارها را ندانیم، اما در نگاه دوم و سوم و چهارم و با جست و جو و کنکاش می توان دلیل جزء جزء رفتارهای بهترین ها را فهمید و به دنیا نیز فهماند.

امروز میلاد بانوی کریم اهل بیت(ع) است. امروز و این دهه تا روز میلاد مرتضی ترین رضا، بهترین فرصت برای تمرین کرامت است. الگوهای بی نظیر تشیع هم در مقابل ما هستند و خدا را شکر بانوی کریم اهل بیت(ع) و مرتضی ترین رضا هم در کنار ما هستند. درست در مقابل دیده های قلبهایمان.

به پاس کرامت و محبت بی نهایت الهی و به شکرانه حضور فاطمه ترین فاطمه امام موسی کاظم (ع) و راضی ترین بنده خدا به رضای الهی، ما هم کریم باشیم.

حتی شده به اندازه لبخندی مهربان به صورت یک کودک بیمار، به اندازه بازی کودکانه با کودکی غمگین، به اندازه گذشت از پولی که گره قلب ما و گره کار دیگران را باز خواهد کرد.

کریم تر باشیم به اندازه احیای سنت های الهی و اولین سنت محبت است که باید همیشه ساری و جاری باشد. کمی از حساب قلب و وجودانمان خرج و بعضی فیش ها را به حساب خدا واریز کنیم.

هر کدام از ما که محبت کنیم، خداست که پاسخ محبت ما را می دهد اما پاسخ محبت کردن برخی ادم ها خیلی بزرگ تر است. پرستاری را تصور کنید که خودش زیر بار سختی زندگی خسته و درمانده شده اما به روی همه بیماران لبخند می زند. قیمت این لبخند به نظر شما نزد خدا چند است؟

پزشکی را تصور کنید که علی رغم تمام تهمت هایی که به خود و همکارانش به حق و ناحق زده می شود، باز هم زیر میزش پر است از پول هایی که نگرفته،   نسخه هایی که خودش حساب کرده و رسید پول درمان بیمارانی که پول درمانشان نه به حساب بانکی پزشک که به حساب آخرت وی واریز شده است.

امروز کریم تر باشیم به احترام کریم ترین و یادمان نرود ما شاگردان مکتبی هستیم که باور دارند خدا جزء به جزء اعمالشان را حساب می کند اما حساب خدا دو دو تا چهار تا نیست. خوبی کنی خوبیت را ضرب می کند شاید در هفت، شاید در هفتاد، شاید در هفتصد و شاید در بی نهایت. اما بدیت را همان یکی حساب می کند. پس خوبی کن.

اما اگر پزشک و پرستار نبودیم، باز هم راهی هست که خوبیمان ضرب شود. سنت اهل بیت(ع) عیادت از بیماران است و این خیر کثیر در اسلام بسیار توصیه شده است. توصیه ای اکید با ثوابی بسیار زیاد و اگر چه پس از قرن ها توصیه اکید اسلام و انجام این سنت توسط مسلمانان «محققان دانشگاه اوهایو در آمریکا دریافتند: وجود یک دوست در کنار بیمار چه بسا به وی برای بهبود سریعتر دردهای ناشی از جراحی کمک می‌کند.محققان تاکید کردند: این دوست باید شخصاً در کنار بیمار حضور داشته باشد و حضور وی نباید از طریق شبکه اینترنت باشد.این محققان همچنین دریافتند: افرادی که پذیرای ملاقات کنندگان در بیمارستان بعد از عمل جراحی خود هستند؛ دردهای مربوط به اعصاب را کمتر می‌کشند و همچنین سطح ابتلای آنها به عفونتها به سرعت کاهش می‌یابد.به گفته این محققان، وجود یک دوست نزدیک به کاهش فشار روانی کمک می‌کند و این امر به نوبه خود به بدن برای بهبود سریع یاری می‌رساند»، اما فراتر از هر تحقیق و پژوهشی باید این سنت با قوت و قدرت در میان ما جاری و ساری باشد.

میلاد کریم ترین فاطمه امام موسی کاظم (ع) مبارک. کریم تر باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha