کد خبر: ۱۱-هزار-میلیارد-ریال-از-اعتبار-کشاورزی
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۲
۱۱ هزار میلیارد ریال از اعتبار کشاورزی احیای دریاچه ارومیه محقق شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری با اعلام این خبر، اظهار داشت: در این بخش تاکنون ۲۳ درصد اعتبار محقق و تخصیص یافته و با توجه به تخصیص کم اعتبارات شایسته نیست فشار مضاعفی برای صرفه جویی آب به بخش کشاورزی وارد شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه باید سالانه هشت درصد از منابع آب بخش کشاورزی استان صرفه جویی و برای احیای دریاچه ارومیه صرف شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس اعلام مسوولان استانی تولید در بخش کشاورزی ۱۴ درصد افزایش یافته، اظهار داشت: تحقق صرفه جویی هشت درصدی سالانه در بخش کشاورزی نیازمند تخصیص کامل اعتبار است که باید در این خصوص اهتمام ویژه ای از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف با الزام اجرای طرح‌هایی در بخش آب و خاک، ترویج، باغبانی، جنگل، مرتع و تهیه نقشه کاداستر زمینهای کشاورزی در آذربایجان‌غربی از آغاز اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه آغاز شده و برای آنها ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهریاری از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم های نوین آبیاری به شهرستان میاندوآب خبر داد و افزود: مسوولان در کارسپاری‌ها، شرکت‌ها و پیمانکاران خود، شهرستان را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: باید یک طرح جامع عملیاتی در بخش آب و خاک شهرستان میاندوآب اجرا شود تا مشکل تامین آب بخش کشاورزی این شهرستان حل شده و دریاچه ارومیه به احیای پایدار برسد.

وی اضافه کرد: به خاطر تعلق خاطری که به ارومیه دارم، با تمام وجود به احیای این نگین آبی معتقد هستم ولی نباید برای نجات یک بخش، بخش دیگری را قربانی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha