کد خبر: ۱۷۰۰-تخت-بیمارستانی-به-ظرفیت-درمانی-هر
۱ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فریدون همتی در نشست ویدئو کنفرانسی با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، برگزاری این نشست را در راستای ایجاد هماهنگی  درون سازمانی بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: در سال پایانی خدمت دولت دوازدهم، با توجه به اقدامات پیشگیرانه و عزمی که دولت در راستای مقابله با کرونا دارد، تلاش داریم از سویی علم اقدامات عمرانی و توسعه ای در استان با نظارت و  پیگیری های انجام شده بر زمین نماند و از سوی دیگر آمادگی لازم را برای اجرا و برگزاری انتخاباتی پرشکوه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ارتقاء سطح تعامل های برون سازمانی مجموعه دولت در استان به عنوان یک راهبرد اساسی، افزود: ایجاد تعامل با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه ، اعضای شورای تأمین و دستگاه قضایی همواره به عنوان یک سیاست و راهبرد اصلی مد نظر مجموعه استانداری بوده است و خوشبختانه تعامل، هماهنگی و هم افزایی همه عوامل اثرگذار، باعث ایجاد فضای سالم برای کار و تلاش در استان شده، به‌طوری که مردم نیز این رویکرد را کاملا درک می کنند.

استاندار هرمزگان، ارتقاء شاخص های امنیتی را با توجه به وجود ‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و موقعیت استراتژیک استان بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: با استفاده از تمام استعدادها و ظرفیت های موجود در استان، برنامه ریزی خوبی برای تأمین امنیت و به‌خصوص مبارزه با قاچاق  در استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برای مقابله با قاچاق، راه های جایگزین از جمله ایجاد بازارچه های مرزی مورد تأکید بوده است که نقش مؤثری در رونق معیشت مرزنشینان و پیشگیری از قاچاق داشته است.

همتی، حضور مستقیم در مناطق و دیدار چهره به چهره با مردم را یکی دیگر از رویکردهای مهم سطوح عالی مدیریتی استان طی چند سال اخیر برشمرد و گفت: حضور در مناطق، علاوه بر افزایش آگاهی نسبت به خلأهای موجود که منجر به اتخاذ تصمیم های فوری برای حل مشکلات می شود، در افزایش روحیه مردم بسیار مؤثر است و این رویه تا سطح فرمانداران و بخشداران به عنوان یک نکته محوری مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان، تلاش شبانه روزی در بخش کشاورزی، صنعت، شیلات و معادن و ارتقاء بسیاری از شاخص ها را مرهون تلاش همه جانبه مدیران استان دانست و بیان داشت: در بخش خدمات و گردشگری در هرمزگان که پیش از این با تدابیر دولت به نقطه قابل قبولی رسیده بود، به‌دلیل شیوع کرونا روند توسعه این دو بخش با شدت کمتری در حال شکل گیری است که امیدواریم با بهبود شرایط فعلی، به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اقدامات حوزه راهسازی، ترمیم و توسعه محورهای اصلی مواصلاتی، با اشاره به اجرای چند پروژه مهم در این حوزه، عنوان کرد: احداث ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان بشاگرد در قالب کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، کریدور ساحلی غرب استان و محور ۹۷ کیلومتری جاده کوشا احمدی از جمله کارهای مهم دولت است که علاوه بر اصلاح، ترمیم و توسعه محورهای مواصلاتی در سایر نقاط استان، به عنوان اولویت های حوزه راهسازی در دست اقدام و در حال اجراست.

همتی تأمین آب شرب بندرعباس و شهرستان بندرخمیر را یکی دیگر از انتظارات مهم مردم این دو شهرستان برشمرد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن ۱۰۰هزار مترمکعبی و بهره برداری از فاز اول آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی، مشکل آب شرب مردم بندرعباس و بندرخمیر برطرف شده است و آب سدهای شرق استان در بخش کشاورزی میناب و شرق بندرعباس مورد استفاده قرار می گیرد که موجب تثبیت جمعیت روستایی، ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص های امنیتی در این مناطق شده است.

استاندار هرمزگان، دریافت مجوز فعالیت پنج شرکت پتروشیمی در غرب استان و در منطقه پارسیان را از عوامل مهم در راستای رونق اشتغال در این منطقه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با رفع تحریم ها و تأمین منابع مورد نیاز این شرکت ها، پارسیان مانند عسلویه از رشد فزآینده و ویژه ای برخوردار شود.

همتی، همچنین توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا را به عنوان یکی از اقدامات توسعه دریامحور مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: دو سایت جدید با ظرفیت پنج هزار و ۵۰۰ تن احداث شده است که می تواند تحولی را  در این حوزه ایجاد کند.

استاندار هرمزگان، توسعه کشت گلخانه ای از ۵۸ هکتارگلخانه فعال در قبل از دولت تدبیر و امید به ۶۸۰ هکتار و رتبه مطلوب هرمزگان در کشور را از جمله اقدامات مهم استان در راستای بهره‌وری مناسب از آب و خاک برشمرد و گفت: پرونده بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه نیز برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده شده است.

وی افزود: در راستای بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آبی، در حال برنامه ریزی برای اعطای تسهیلات به بهره‌برداران بیش از هشت هزار چاه کشاورزی در استان هستیم که بتوانند با ایجاد استخر پرورش ماهی، از آب مورد استفاده برای آبیاری مزارع و کشاورزی بهره برداری دو منظوره و استفاده بهینه کنند.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی، گفت: افزایش بیش از هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده و  بزرگترین پروژه درمانی در مرکز استان با ظرفیت  ۵۳۱ تخت در حال اجراست که در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال جاری و یا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

همتی، همچنین توسعه ظرفیت تولید برق و شبکه توزیع در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه تولید برق که به عنوان زیرساخت بسیاری صنایع کوچک و متوسط تلقی می شود، طی سه سال اخیر ظرفیت استان دو برابر شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری پنج روستای کددار باقی‌مانده استان برق‌دار می شود که در صورت بهره برداری از آن، ۱۰۰ درصد روستاهای کدکدار هرمزگان برق دار می شوند.

در این نشست، معاونان استاندار هرمزگان و فرمانداران شهرستان ها نیز عملکرد حوزه مسئولیت خود را تشریح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha