کد خبر: اجرای-طرح-شهید-سلیمانی؛-زمینه-ساز-شناس
۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد جعفرصادقی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی یکی از طرح های موفق در بحث رهگیری بیماران مبتلا به کرونا است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این حساسیت در مراکز بهداشت ایجاد شده است که از اطرافیان بیمار کرونایی نیز تست های لازم انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی  6 تا 10 نفر اطرافیان بیمار کرونایی مورد رهگیری قرار می گیرند تا علایم بیماری به افراد آموزش داده شود، گفت: افرادی که علامت دار هستند،  نیز با انجام تست رپید سریعا شناسایی می شوند و روند درمان بیماری آغاز می شود.

رییس اداره بیماریهای واگیر و غیر واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ظرف حداکثر 2 ساعت نتیجه تست مشخص می شود، ابراز کرد: هر چه سریعتر بیماری شناسایی شود و مراحل درمان آغاز شود به همان نسبت احتمال بهبودی بیمار نیز افزایش می یابد.

دکتر صادقی با تاکید براینکه وضعیت بیمار به سرعت پیگیری می شود و مراقبت های بعدی از بیمار انجام می شود عنوان کرد: علاوه بر ارجاع بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی، مراقبت از اطرافیان بیمار نیز اغاز می شود تا افراد کمتری درگیر این بیماری شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha