کد خبر: اجرای-طرح-محله-محور-کنترل-بیماری-کرونا
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۳۷
اجرای طرح محله محور کنترل بیماری کرونا با حضور ۱۰۰هزار جوان هلال احمری

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده از ظرفیت عظیم سازمان جوانان هلال احمر برای اجرای طرح محله محور کنترل بیماری کرونا استفاه می شود.

وی افزود:باتوجه به تجربه خوبی که در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در کشور داشتیم،جمعیت هلال احمر توانست با وزارت بهداشت در بحث بیمار یابی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت فعال حضور داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر باتاکید بر اینکه در حال حاضر یک میلیون جوان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند که در چند روز اخیر جوانان هلال احمری برای اجرای طرح آماده شده اند،بیان کرد: فردا به منظور تشریح ماهیت و اهمیت اجرای طرح توضیحات لازم به صورت ویدئو کنفرانس به استان ها ارائه خواهد شد تا از روزهای آینده طرح در سراسر کشور اجرا شود.

وی به ظرفیت های خوب جمعیت هلال احمر اشاره کرد و اظهارداشت: نیروهای داوطلب ما هم برای کمک به اجرای طرح اعلام آمادگی کردند. استدعای ما از مردم خوب کشورمان این است که مثل روزهای آغازین شیوع کرونا و اجرای طرح غربالگری و تب سنجی از سوی هلال احمر با نیروهای ما همکاری های لازم را داشته باشند.

دکتر همتی با اشاره به تشکیل تیم ها از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در هر تیم، سه نفر از نیروهای جوان هلال احمری حضور خواهند داشت و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی را تاکید خواهند کرد.امیدواریم با اجرای این طرح از تعداد مبتلایان کاسته شده و باری از  دوش کادر درمان برداشته شود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، ظرفیت نیروهای جوان هلال احمری از ۱۰۰هزار نفر تا یک میلیون نفر است و وزارت بهداشت هر تعداد که تیم برای محلات آماده کند، نیروهای جوان جمعیت هلال احمر حضور خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha