کد خبر: ارائه-خدمات-به-بیش-از-50-هزار-بیمار-در-یک-س
۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علی خورسند وکیل زاده در ارتباط تصویری با رییس جمهور خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز پاندمی کرونا و ورود اين بيماري به شهر مشهد این بیمارستان با حمايتهاي دانشگاه  چندین ماموریت مهم را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در اسفند ماه ۹۸ در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور و در شرایطی که عموم مردم و حتی کادر درمان آشنایی کافی با ابعاد این بیماری نداشتند، بیمارستان امام رضا(ع)با توجه به حضور متخصصين مجرب در رشته هاي مختلف بخصوص عفوني و داخلي و اروژآنس و آي سي يو با اختصاص دادن مرکز 610 تخت خوابي به بيماران کرونا و پذيرش و  و درمان عمده اين  بیماران در کنار ساير بيمارستانها نقش بی بدیلی در آرامش بخشی به عموم مردم و حتی کادر درمان سایر بیمارستانها داشت.

دکتر خورسند ضمن قدردانی از تمامی پرسنل ایثارگرو پزشکان فداکار اين مجتمع افزود: در انجام اين مسئولیت مهم، مديريت بسيار خوب دانشگاه در تکميل پرسنل و پزشکان در کنار پرسنل اين بيمارستان بسيار حائز اهميت بود.

وی با اشاره به اینکه اين مجتمع در طول مدت پيک اول و دوم خدمات منحصر به فرد خود مانند سوختگي و مسمومين را همانند قبل ادامه داد خاطرنشان کرد:  با وجود اختصاص بيمارستان 610 تخت خوابي به بيماران کرونا تلاش شد تا با استفاده از ساير ظرفيتهاي بيمارستان و ساير مراکز دانشگاه هيچ خدمتي به بيماران قطع نشود و کليه خدمات به بيماران در حجم کمتر و مطابق دستورالعملهاي وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکي ادامه پيدا کند.

رییس مجتمع آموزشی،پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) گفت: به صورت کلی بیمارستان امام رضا علیه السلام مشهد از ابتدای شیوع کرونا تا به حال حدود 50 هزار  بیمار مراجعه کننده به اورژانس و کلينکهاي تنفسي را پذيرش نموده که از اين تعداد حدود 16 هزار نفر در اين بيمارستان بستري شده اند که تعداد بسياري زيادي از اين موارد بيماران ارجاعي از ساير مراکز خصوصا بيماران بدحالي که نياز به رسيدگي ويژه داشته اند بوده ا اند.

وی افزود : بیمارستان امام رضا (ع) با دارایی ارزشمند خود در حوزه کادر پزشکی، پرستاری، پاراکلینیکی و پشتیبانی توانسته است خدمات با کیفیت و ویژه‌ای را بخصوص برای بیماران نیازمند به icu یا مراقبت های ویژه ارائه دهد. در این حوزه بیمارستان امام رضا توانست با اختصاص متوسط 55 تخت آي سي يو که در مواردي به 100 تخت نيز افزايش پيدا کرد به حدود 2400 بيمار در بخش های مراقبت ویژه کرونا خدمات ارائه دهد.

دکتر خورسند گفت: با پایبندی کامل پرسنل به اصول کنترل عفونت و مدیریت بحران در دوران کرونا  خصوصا با شناسایی و خروج پرسنل پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای از روند ارائه خدمت به بیماران کرونا علي رغم ابتلا و بستري تعداي از پرسنل و پزشکان بيمارستان به کرونا ، خوشبختانه هيچ يک از پرسنل  دچار عوارض شديد و يا فوت نشده اند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان امام رضا علیه السلام مشهد در حوزه مدیریت منابع، الکترونیکی کردن فرآیندها و نظامات ارزیابی و کنترل کیفیت خدمات علیرغم محدودیت‌های منابع موجود به گواه ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از بیمارستان‌های سرآمد در سطح کشور می باشد که نمونه آن ترخیص الکترونیک، حذف کامل کاغذ از مدیریت درخواست ها، استقرار سامانه ارزیابی مستمر و مدیریت مراقبت های پرستاری بوده است که آخرین مورد آن یعنی سامانه مدیریت مراقبت های پرستاری به عنوان یک زیرساخت مهم در حوزه تعرفه گذاری خدمات پرستاری نيز  می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این اصلاح فرآیندها توانست نقش قابل توجهی در ارائه خدمات مطلوب به بيماران در دوران کرونا سطح بیمارستان داشته باشد.

دکتر خورسند در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور به خاطر زمانی که به مجتمع بیمارستانی امام رضا علیه السلام مشهد تخصیص داده شد از طرف کادر درمان و مردم اززحمات شبانه روزي وزير بهداشت و معاونين ايشان که طي اين مدت با فداکاري و جانفشانه پشتيبان کادر درمان بوده اند قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha