کد خبر: ارائه-خدمات-درمانی-هلال-احمر-به-445-بیمار
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
ارائه خدمات درمانی هلال احمر به 445 بیمار

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ دکتر مجید رضا لطیفی در جمع خبرنگاران بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر در راستای مواد دو و سه قانون اساسنامه خود یعنی تسکین آلام‌بشری و حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها در این عرصه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های درمانی ما هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پنج ماهه سال جاری بیان کرد: طی این مدت ۲53 بیمار شامل130 زن و 123 مرد برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه داشته اند.

دکترلطیفی ادامه داد: مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر طرف قرارداد تمامی بیمه‌ها بوده و با حداقل تعرفه هر روزه در دو شیفت صبح و عصر در دو واحد مستقل خواهران و برادران آماده پذیرش بیماران است.

وی فیزیوتراپی را ارائه خدمات به فرد معلول و یا مصدوم به منظور بازیابی فعالیت های طبیعی و روزمره دانست و اظهار کرد: فیزیوتراپی این مرکز دارای تجهیزات مدرن و بعضأ منحصر به فرد همچون دستگاه شاک ویوتراپی ،تخت کشش ،CPM، لیزر پرتوان، دستگاه الکتروتراپی 2 کاناله و چند کاناله، دستگاه اولتراسوند و... است.

دکترلطیفی از ارائه خدمات ارتوپدی به 48 بیمار خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت به 70 مراجعه کننده خدمات کار درمانی ارائه شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش کاردرمانی با بازتوانی فرد برای داشتن زندگی مستقل و بدون نیاز به اطرافیان به درمان بیماران کمک می شود.

وی با بیان اینکه واحد ارتوپدی فنی توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در سال 1379 راه اندازی شده است، گفت: این واحد به تجهیزات ساخت پروتز(اندام های مصنوعی)،  انواع اسپیلنت و بریس های اندام های فوقانی، تحتانی، ستون فقرات، کفش طبی وارتوپدی دیابتی مجهز است.

به گفته دکترلطیفی بخش کار درمانی هلال احمر با  تجهیز امکانات اولیه کاردرمانی سال 1389 کار خود را در دو شیفت صبح و عصر و دو بخش مجزای کار درمانی جسمی و ذهنی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه 74 بیما هم در پنج ماهه نخست سال جاری از خدمات گفتار درمانی هلال احمر بهره مند شدند، افزود: جمعیت هلال احمر در خدمت به نیازمندان و کاهش آلام بشری از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی با بیان اینکه بخش گفتار درمانی این مرکز هم سال 1393 تجهیز و راه اندازی شد، افزود: طی سال گذشته 750 بیمار با اختلالات نافذ رشد و اوتیسم، لکنت زبان و شتابان گویی، اختلالات تولیدی گفتار، اختلالات یادگیری، تاخیر در رشد گفتار و زبان، فلج مغزی از خدمات این بخش برخوردار شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha