کد خبر: استان-سیستان-و-بلوچستان-بدون-اغراق-نما
۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در سفر به چابهار و در جلسه انعقاد تفاهم چهار جانبه ساخت 8 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در سیستان و بلوچستان گفت: نگاهی کوتاه و اجمالی به افزایش تعداد خانه های بهداشت روستائی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستائی، پایگاه های سلامت شهری و تسهیلات زایمانی نشان دهنده انقلابی بزرگ در تسهیل دسترسی مردم به خدمات پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه به برکت اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد اقدامی انقلابی در توسعه و نوسازی این مراکز بودیم به طوری که در یک بازه زمانی، بیش از 10 درصد تمام طرح های عمرانی وزارت بهداشت در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا بود.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد:  اگر چه کل واحدهای مصوب  ارائه خدمات بهداشتی از قبیل خانه های بهداشت روستائی، پایگاه های سلامت شهری، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستائی و تسهیلات زایمانی در طرح توسعه شبکه ها 565 واحد می باشند  امّا به دلایلی از جمله ضعف تاریخی و مزمن زیر ساخت ها، پراکندگی بیش از حد مراکز جمعیتی و صعوبت تامین منابع مالی و ساخت مراکز در نقاط روستائی و عشایری هم اکنون تنها 455 واحد که معادل 81%  از این مراکز می باشند فعال می باشد.

وی با تقدیر از موسسه خیریه تات که ساخت 8 مرکز جامع خدمات سلامت و 8 مرکز آموزشی را در استان تقبل کرده است گفت: با وجود همه اقداماتی که انجام شده هنوز هم  نیاز به توسعه زیر ساخت ها داریم و از حضور خیرین استقبال می کنیم.

دکتر حریرچی با اشاره به اینکه به زودی 5 بیمارستان که مراحل مختلف ساخت، تجهیز و راه اندازی را در استان طی می کند به مجموع بیمارستان های استان اضافه شده و مجموع بیمارستان های استان با بیش 5 برابر رشد از ابتدای انقلاب به 32 بیمارستان خواهد رسید افزود : تعداد تخت های بیمارستانی از 335 تخت در سال 1357 به 2745 تخت در حال حاضر رسیده است.

دکتر ایرج حریرچی، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت کرونا بیان کرد: در حالی که روند موارد ابتلاء به کرونا در سایر نقاط کشور رو به کاهش است در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان شاهد افزایش آمار روزانه ابتلاء هستیم و به نظر می رسد این مناطق بعد از رسیدن سایر نقاط کشور به اوج همه گیری در حال ورود به این مرحله هستند.

وی گفت: این روند از نیمه دوم اردیبهشت به بعد شروع شد ولی در چند هفته اخیر میزان ابتلاء در استان به شکل نگران گننده ای افزایش یافته است.

دکتر حریرچی تصریح کرد: با وجود روند فزاینده ابتلاء در سیستان و بلوچستان، هنوز هم نسبت ابتلاء به جمعیت در این استان از متوسط کشوری پائین تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha