کد خبر: افزایش-بیماری-های-قلب-و-عروق-تا-سال-2030-مرگ
۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۹:۲۰

خبرگزاری سلامت: پیش بینی می‌شود تا سال 2030 آمار بیماری‌های قلب و عروق در سراسر جهان روند افزایشی داشته باشد که حدود 20درصد شامل حال کشورهای توسعه یافته می شود و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق حدود 80درصد مربوط به کشورهای در حال توسعه خواهد بود.
دکتر مسعود قاسمی رییس انجمن آترواسکلروز ایران در این رابطه می‌گوید: متأسفانه بیماری‌های قلب و عروق حدود 40درصد موجب مرگ و میر است و روزانه شاهد 300مرگ ناشی از بیماری های قلب و عروق در کشور هستیم.

وی معتقد است: شرایط ما در خصوص پیشگیری ثانویه ایده آل نیست اما قابل قبول است و  خوشبختانه به سمت جلو گام بر می داریم حال آن که اگر در زمینه پیشگیری اولیه سیر موفقیت و برنامه ریزی های در حال انجام به ثمر برسند پیش بینی از آینده بیماری های قلبی در کشور مطلوب است اما این امر به شدت به آگاهی های اجتماعی و شرایطی که مردم طول سال های آینده خواهند داشت نیز بستگی دارد.
 
بر اساس این گزارش، استعداد بدن برای حوادث قلب و عروق از سن 40 سالگی در مردان و 50سالگی در خانم ها رایج است و بعد از آن شرایطی نظیر رژیم های غذایی نادرست، کم تحرکی، افزایش فشارخون و وزن بالا و همچنین کاهش توجه به سبک زندگی از عوامل عمده ابتلا به بیماری های قلب و عروق به شمار می روند.
وی در ادامه سخنانش بر این مهم تأکید دارد که جمعیت ما رو به مُسن شدن است و این امر نشان دهنده موفقیت بیشتر درمان بیماری های قلب و عروق بوده اما از طرفی آمارهای ابتلا هم بیشتر می شود؛ بنابراین اگر توازن این دو امر یعنی درمان و پیشگیری به حد مطلوب برسد امیدواریم در یک دهه آینده با سیر نزولی بیماری های قلب و عروق مواجه شویم.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران در خصوص وضعیت تجهیزات پزشکی درمان  بیماران قلب و عروق می گوید: تجهیزات ما فوق العاده است و بدون اغراق آخرین دستاوردهای پزشکی، آخرین تکنولوژی ها، آخرین دستگاه های پیشرفته و وسایل مورد استفاده مانند استنت ها، دستگاه های کت لب، آنژیوگرافی همگی در کشور موجود است.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha