کد خبر: افزایش-۶۵-درصدی-تردد-در-محورهای-خراسان
۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده گفت: از ۲۵ اسفند تا ۲۹اسفندماه، بیش از ۸۴۰ هزار تردد به وسیله ۸۰ تردد شمار فعال در محورهای اصلی و شریانی استان به ثبت رسیده است که ۲۵ درصد از این مقدار را تردد ناوگان باری و حمل و نقل کالا به خود اختصاص داده و مجموع تردد ورودی و خروجی استان در این زمان بیش از ۱۷۱ هزار تردد بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به شیوع کرونا همزمان با تعطیلات نوروزی، هموطنان از سفرهای غیر ضروری به طور جدی خودداری نمایند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر، تمامی شرکت های مسافربری برون شهری استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و سوار نمودن نصف ظرفیت ناوگان برای خدمت رسانی به مردم آماده اند لذا با توجه به عدم محدودیت تردد جا به جایی مسافران نسبت به سال گذشته با افزایش رو به رو بوده که تلاش ما بر این است که مسافران که سفر ضروری در پیش دارند سفری ایمن و سلامت را داشته باشند.

جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشغول به خدمت رسانی در ۲۴ ایستگاه تعیین شده در ورودی و خروجی شهرها و استان هستند، ادامه داد: با ورود ویروس کرونا در ماه های پایانی سال گذشته ستاد پیشگیری از کرونا در کشور و استانها تشکیل و اقدامات بازدارنده ای برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس تعریف و انجام شد.

وی در ادامه همچنین گفت: با توجه به افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان، گشت های نظارت راهداری و ترابری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این برهه در کنار ستاد پیشگیری از کرونا برای حفظ سلامت هموطنان عزیز به فعالیت مشغول است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمامی مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان طبق پروتکل دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی و گندزدایی و نظارت مستمر از طریق کمیته ویژه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی – رفاهی انجام می‌شود.

جلال زاده ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی به صورت روزانه  ۱۷۲ تفر راهدار در قالب. ۵۸ اکیپ و گشت راهداری با ۲۱۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در حال آماده باش و خدمت رسانی در تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی هستند.

وی تاکید کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان، خط کشی جاده ها و همچنین نصب استوانه های ترافیکی، تعمیر و مرمت آسفالت و نصب گاردریل جاده ها با قوّت بیشتری ادامه یافته و همچنین تقاطع های خطر ساز و نقاط مه گیر از روشنایی لازم برخوردار و آشکار سازی و اجرای رامبل در قوسها و نقاط حلدثه خیز از دیگر خدمات راهداری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه تصریح نمود: در طول اجرای  طرح تعداد ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و نمازخانه توسط تیم نظارتی اداره کل به صورت مستمر مورد بازدید و ارزیابی برای رفع ایرادات و مشکلات قرار گرفت، که درکنار ایستگاههای موقت احداث شده توسط دهیاریها و دستگاه های مرتبط نقش  به سزایی درخدمات رسانی به هم وطنان عزیز ایفا نموده‌اند.

وی در پایان از رانندگان و مسافران نوروزی درخواست نمود که با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مسافران نووزی در جاده ها حرکت نموده و با  ارتباط با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها مطلع گردند.

 جلال زاده در خصوص اکیپ های امداد خودرو مستقر در جاده‌های استان نیز اضافه نمود خوشبختانه امداد خودرور با حضور پر رنگ تر در محور ها به جهت تکمیل امداد رسانی در ساعات نیمه شب اکیپ اهای مدادی مجهز در شهرها و راه های مهم استان را آماده خدمات رسانی داشته اند که  تمامی اکیپ ها به قطعات و ابزار آلات و تجهیزات امدادی مورد نیاز مجهز هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha