کد خبر: امتداد-متروی-اصفهان-به-خمینی-شهر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی«شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»  اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان بعد از کهندژ در آینده به طرف خمینی شهر می رود و طول این خط به 24.5 کیلومتر می رسد و مردم خمینی شهر می توانند تا دارک زینبیه با مترو سفر کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» با حضور در منطقه هفت افتتاح، کلنگ زنی و ملاقات مردمی صورت گرفت، گفت: در این منطقه بیش از 30 پروژه در حال اجراست و دستور اجرای چند پروژه دیگر ابلاغ شده است.

شهردار اصفهان افزود: همچنین در این هفته به منطقه 5 رفتیم و کلنگ زنی مرکز توانبخشی بیماران نوروپاتی را داشتیم.

وی با بیان اینکه در هفته آینده اتفاق مهمی در شهر رخ می دهد، اظهار کرد: حفاری خط دوم مترو از خیابان کهندژ آغاز و سرعت کار خط دو مترو دو برابر می شود؛ عملیات حفاری خط دوم در جبهه شرقی از دارک یک و نیم سال پیش آغاز شد و با انجام حفاری از سمت کهندژ، مترو به بزرگراه شهید خرازی، خیابان آیت اله کاشانی، خلجا، میدان امام حسین (ع)، خیابان فلسطین و میدان امام علی (ع) می رسد.

نوروزی از پیشرفت تا 90 درصدی 12 ایستگاه خط دوم مترو خبر داد و گفت: همزمان 12 ایستگاه خط دو در حال ساخت است که ساخت برخی از این ایستگاه ها تا 90 درصد پیشرفت داشته است. متروی اصفهان بعد از کهندژ به طرف خمینی شهر می رود و طول این خط به 24.5 کیلومتر می رسد و مردم خمینی شهر می توانند در دارک پیاده شوند.

وی با بیان اینکه خط دوم مترو از زیر خط یک عبور می کند چراکه نقطه ابتدایی مترو در کهندژ دارای عمق 20 متر و شیب ایستگاه میدان امام حسین (ع) 30 متر است، گفت: از همین رو از جبهه غربی باید مترو با شیب ملایم از میدان امام حسین (ع) عبور کند؛ این بخش مرکز تلاقی دو خط است و فرصت طلایی برای مردم خمینی شهر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yas ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    اتصال خط دوم مترو اصفهان از کهندژ به خمینی شهر خبر بسیار مسرت بخشی است ... بخاطر اینکه هر پنج دقیقه یکبار اتوبوس از این مسیر با مسافر زیاد و با آلودگی فراوان وارد اصفهان میشود و هم باعث ترافیک زیاد و هم آلودگی در اصفهان و خمینی شهر می شود