کد خبر: امروز-آزمون-مسئولان-حل-مشکلات-معیشتی-م
۸ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۰

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز موازی‌کاری، دامن زدن به اختلافات و اتخاذ تصمیمات بر مبنای آزمون و خطا و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فاصله گرفتن از تمرکز بر حل مسائل اقتصادی و مخصوصاً مدیریت گرانی‌ها خلاف وظایف ما در قبال مردم است.

یه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، دکتر محمد باقر قالیبافدر نشست علنی امروز (چهارشنبه 8 دی) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یوم‌الله و حماسه مردمی روز 9 دی ماه گفت: در آن روز پرافتخار در تاریخ انقلاب اسلامی وقتی مردم دیدند که آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای اسلام و امنیت و آرامش کشور به خطر افتاده است، با تمام توان به میدان آمدند و بار دیگر ثابت کردند که خداباوری و مردم باوری دو رکن اصل بقاء و پیشرفت انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران از آزمون سخت نجات کشور از ناامنی و آشوب سربلند بیرون آمدند و امروز آزمون اصلی، پیش روی مسئولان است و آن حل مشکلات مردم است که ان‌شاء‌الله با تلاش و مجاهدت آنها نیز از این آزمون موفق و سربلند بیرون بیاییم.

وی تصریح کرد: آنچه که از مرور ایام‌الله انقلاب اسلامی برای همه ما آشکار می‌شود، آن است که ما مسئولان باید در هر لحظه بیش از قبل به وظایف خود در قبال این همه فداکاری و مجاهدت مردم عمل کنیم و کمترین وظیفه ما در قبال مردم، حل مسائل معیشتی آنها به خصوص مدیریت گرانی‌ها است.

قالیباف در ادامه تأکید کرد: مردم در سخت‌ترین زمان‌ها در عمل دلبستگی خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند و ما نیز باید در عمل با اتخاذ تصمیمات عقلانی و هوشمندانه انتظارات آنان را برآورده سازیم.

رییس مجلس  ادامه داد: در 9 دی ماه بار دیگر با ملت شریف و فداکار ایران اسلامی بار دیگر پیمان ببندیم که ما نیز همچون آنها دغدغه‌ای جز انقلاب و اسلام و منافع ملی نداریم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار خواهیم بست و منافع شخصی و گروهی خود را بر منافع ملی و انقلابی ترجیح نخواهیم داد.

قالیباف تصریح کرد: همچنین باید از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر کنم که با حفظ سیاست اولویت بهداشت بر درمان و توجه به این مهم، با افزایش ظرفیت پزشکی موافقت کردند و با تصمیمی که شب گذشته گرفته شد، ظرفیت پذیرش دانشجویی پزشکی سالانه 20 درصد به مدت 4 سال افزایش پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که وعده کرده بودیم امیدوارم هم نگرانی متقاضیان تحصیل در این رشته‌ها کمتر شده باشد و هم نیاز مناطق محروم به پزشک متخصص در آینده‌ای نه چندان دور کمتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha