کد خبر: امیدواری-به-موفقیت-داروی-جدید-آلزایمر
۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۹:۴۹

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، شرکت بیوژن هفته گذشته داده های جدید مربوط به عملکرد داروی ضدآلزایمر خود را به اداره غذا و داروی آمریکا ارائه کرده و می گوید امیدوار به تایید این دارو در سال ۲۰۲۰ است.

بر اساس داده های ارائه شده در ارتباط با این دارو در سال ۲۰۱۹، اداره غذا و داروی امریکا به این نتیجه رسیده بود که داروی مذکور برای درمان آلزایمر کارآیی ندارد و از تایید آن اجتناب کرده بود. اما شرکت سازنده می گوید اطلاعات ارائه شده دقیق نبوده و داروی یادشده که aducanumab نام دارد، می تواند آلزایمر را درمان کند.

پیش از این اداره غذا و داروی آمریکا خواستار توقف استفاده آزمایشی از داروی مذکور شده بود و تصریح کرده بود که این دارو نتوانسته از مشکلات مبتلایان به آلزایمر بکاهد.

کارکرد اصلی داروی یادشده، کاستن از میزان تجمع پروتئین های آمیلوئید در مغز است که موجب تشدید آلزایمر می‌شوند. تا به حال داروهای زیادی با همین هدف تولید شده اند، اما هیچ یک موفق به کاستن از پروتئین آمیلوئید نشده‌اند.

شرکت سازنده می گوید داده هایی که در مورد عملکرد داروی aducanumab در مارس سال ۲۰۱۹ به دست آمده عملکرد مطلوب آن را تایید می کند و قرار است در این زمینه آزمایش های بیشتری صورت پذیرد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha