کد خبر: انجام-بیش-از-۵۵۰-تست-کووید۱۹-در-شهرستان
۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید گفت: یکی از برنامه های مهم در کاهش شیوع بیماری کووید۱۹، شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا و گرفتن تست سریع کرونا از آنها است.

دکتر مسعود جوکار با بیان اینکه شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی به خصوص به گروههای در معرض خطر  بسیار پراهمیت است،گفت: تاکنون بیش از ۵۵۰ تست تشخیصی کرونا به صورت رپید در پایگاه های بهداشت روستایی، مرکز منتخب کرونا اقلید و تیم سیار توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام شده است که تعداد ۷۰ تست مثبت گزارش شده است.

او در ادامه افزود:خانواده های بیماران مبتلا به کرونا و افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند به صورت مستمر و روزانه  پس از پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران مرکز بهداشت جهت انجام تست کووید ۱۹ به پایگاه ها و مراکز مورد نظر ارجاع می شوند.

دکتر جوکار گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در مهمانی های خانوادگی و دور همی ها و پرهیز از سفرهای غیرضرور مجموعه سلامت شهرستان را در جهت کاهش شیوع بیماری کرونا یاری کنند.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha