کد خبر: باکتری-در-انسان‌ها-کلیدی-برای-محافظت
۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، دانشمندان بیمارستان کودکان بوستون و بیمارستان زنان بریگهام در مطالعه جدیدی نشان دادند، آلرژی غذایی در نوزادانی که دچار کمبود نوعی باکتری خاص روده هستند، رخ می‌دهد؛ همچنین دریافتند که باکتری در انسان‌ها کلیدی برای محافظت در برابر ابتلا به آلرژی‌های غذایی است.

براساس گزارش «نیواطلس»، محققان در آزمایشاتی بر روی موش‌ها دریافتند که یک باکتری پروبیوتیک خاص (باکتری گوارش روده) می‌تواند با آلرژی مقابله کند.

در چند دهه اخیر میزان آلرژی غذایی در کشورهای صنعتی غربی افزایش یافت اما به طور کامل علت وقوع این اتفاق مشخص نشده است، فرضیه‌ جالبی در این خصوص مطرح شده که اختلالات میکروبیوم روده نوزادان را عامل بروز آلرژی می‌داند.

برای بررسی این فرضیه، محققان نخست آزمایشاتی را بر روی ترکیبات میکروبیوم روده تعدادی از نوزادان انجام دادند. در این آزمایش نمونه‌های مدفوع 56 نوزاد با آلرژی غذایی و 98 نوزاد سالم مورد بررسی قرار گرفت.

«جورج گربر» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: بررسی تمام میکروب‌های روده و حساسیت آنها نسبت به برخی غذاها بسیار پیچیده و دشوار است اما ما با استفاده از رویکردهای محاسباتی توانستیم بررسی‌ها را به گروهی از میکروب‌های خاصی که اثر حفاظتی دارند، محدود کنیم.

این کشف نه تنها می تواند از پیشرفت آلرژی جلوگیری کند بلکه با یک پاسخ آلرژیک مانع از بروز علائم آلرژی می‌شود.

گفتنی است؛ تمام این فرضیه‌ها نیاز به اثبات در آزمایشات بالینی انسان‌ها دارد، از همین رو محققان قصد دارند تا با استفاده از پیوند مدفوع، آلرژی بادام‌زمینی را مورد بررسی قرار دهند و همچنین مخلوطی از پروبیوتیک‌های مناسب را برای آلرژی غذایی کودکان تولید کنند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha