کد خبر: بسترهای-گردشگری-البرز-تقویت-می-شوند
۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
بسترهای گردشگری البرز تقویت می شوند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهبازی در حاشیه بازدید از تعدادی از اماکن تاریخی البرز و افتتاح یک فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی در کرج که روز یکشنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی برگزار شد، افزود: در خصوص پل تاریخی دختر که مربوط به دوران صفویه می شود، اقدامات و پیگیری های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس ۵۰۰ میلیون تومان برای آغاز مرمت این پل از اعتبارات استانی تخصیص یافته و در صورت نیاز به اعتبارات بیشتر، وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام آمادگی کرده اند.

شهبازی با اشاره به بازدید سال گذشته وزیر میراث فرهنگی از روند ساخت تنها هتل ۵ ستاره استان، گفت: متعاقب این امر پیگیری های جدی استانی در جهت رفع موانع و اعطای تسهیلات صورت گرفت و دکتر مونسان وزی محترم میراث فرهنگی نیز مساعدت ویژه ای داشتند.

وی افزود: البرز در حوزه های کشاورزی، صنعت و فناوری های نوین، استانی مولد است و بستر بسیار خوبی نیز در جهت توسعه صنعت گردشگری بلحاظ ویژگی های طبیعی و تاریخی دارد که بر این اساس افق و برنامه ریزی خوبی در استان داریم.

استاندار البرز اضافه کرد: با توجه به اینکه البرز در حوضه آبریز طالقان و امیرکبیر قرار دارد، می تواند با تقویت امکانات رفاهی و اقامتی، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد. وی گفت: با این روند، امید است در آینده نچندان دور شاهد شکوفایی صنعت گردشگری در البرز باشیم.

شهبازی افزود: دولت نیز در راستای توسعه و تقویت صنعت گردشگری بسیار همراه است و یکی از مصوباتی که در این رابطه داشته، معافیت عوارض شهرداری برای اماکن اقامتی و توریستی است.

وی عنوان کرد: اکنون زیرساخت های گردشگری البرز مورد هدف هستند که ساخت اولین هتل ۵ ستاره استان، یک از این موارد است.

استاندار البرز گفت: همچنین با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی چند عرصه مهم برای واگذاری به سرمایه گذاران جهت اجرای پروژه های گردشگری در استان مهیا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha