کد خبر: تاثیر-کرونا-بر-سلامت-روان-شهروندان
۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۳۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای پژوهشی تامین اجتماعی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: موثرترین و اثربخش‌ترین اقدام در مقابله با کرونا آگاهی دادن به مردم در زمینه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و تشدید نظارت بر محدودیت ها می باشد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در امور مختلف تاکید کرد: شورای پژوهشی تامین اجتماعی نگاه جدیدی به مسائل حوزه اجتماعی دارد و باید این مسئله در سطح کلان مورد توجه قرار بگیرد تا خلاهای موجود در زمینه داده های اطلاعاتی تکمیل شود.

استاندار تهران عنوان کرد: داده های لازم برای اتخاذ تصمیم مناسب اهمیت فزاینده ای دارد به خصوص در استان تهران که با شرایط پیچیده‌ای مواجه هستیم و استان تهران سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور در موضوع معتادین متجاهر، کودکان کار، اتباع و غیره می باشد.

محسنی بندپی سپس با اشاره به کمبود امکانات و سرانه های مختلف در استان گفت: سرانه دانش آموزی در هر کلاس ۳۴ نفر در استان تهران می باشد و سرانه تخت بیمارستانی در تهران ۱.۶ و در شهرستان ها شش دهم درصد به ازای هر هزار نفر می باشد که این مسائل نیاز به رسیدگی جدی دارد.

وی سپس با بیان اینکه کرونا بر سلامت روان شهروندان تاثیر گذاشته است بر لزوم رسیدگی به آثار اجتماعی ناشی از شرایط کرونا به ویژه موضوع سلامت روان اعضای جامعه تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha