کد خبر: تامین-داروهای-تک-نسخه-ای-با-جدیت-دنبال-م
۱۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۴۹

علیرضا عسکری با اشاره به این که تامین داروهای تک نسخه ای در دستور کار سازمان تدارکات پزشکی است، از پیگیری مجدانه تامین داروهای حیاتی که عمدتا مورد نیاز بیماران سرطانی است خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ علیرضا عسکری، رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص اهم فعالیت های دارویی این مجموعه گفت: شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی با همکاری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت توانسته است برای تأمین بخشی از داروهای خاص اقدام کند.

وی افزود: بعد از اعلام کمبودهای دارویی توسط سازمان غذا و دارو اقدام به تأمین داروها و اقلامی همچون انسولین، آی وی آی جی، داروهای شیمی درمانی و پیوندی کرده و نقش خود را در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز در کشور ایفا می کند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تامین داروهایی که به صورت موردی و بر حسب نیاز بیماران صورت می گیرد (تک نسخه ای)  همواره از وظایف اصلی این شرکت بوده و  با تمام توان کوشش می کند تا با تهیه داروهای حیاتی که عمدتاً مورد نیاز بیماران سرطانی است، گامی در جهت کاهش آلام این بیماران بردارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: پیرو شیوع ویروس کرونا و پاندمی کوید 19 داروسازی سها تلاش خود را در زمینه تولید داروهایی که به درمان بیماری کرونا کمک می کردند به کار گرفته و تلاش کرد بخشی از کمبود دارویی کشور در زمینه آنتی بیوتیک هایی که در پروتکل های درمان بیماری کرونا نقش داشتند مانند آزیترومایسین را جبران کند.

وی افزود: همچنین این شرکت تولید داروهای ضد درد مانند ناپروکسن و ایبوپروفن که هر دو در درمان این بیماری نقش به سزایی داشتند را در برنامه تولید 1400-1399 لحاظ کرد.

عسکری تصریح کرد: در زمینه تأمین داروهای مربوط به درمان کووید 19 و در زمان حساس کشور در سال گذشته، شرکت بازرگانی سها کیش عهده دار تأمین بخشی از اقلام و داروهای مورد نیاز بوده تا بتواند بخشی از کمبود کشوری را در آن برهه زمانی برطرف سازد و مشخصا امروز نیز تلاش می شود تا سازمان تدارکات پزشکی بخشی از نیاز دارویی کشور را برطرف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha