کد خبر: تایید-دو-واکسن-کرونا-در-هند
۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،دولت هند اعلام کرد متخصصان تنظیم‌کننده داروهای هند دو واکسن ویروس کرونا، واکسن دانشگاه آکسفورد و واکسن محلی که با حمایت دولت هند ساخته‌شده است، را برای استفاده اضطراری پیشنهاد کردند.

پیش از این اعلام شده بود واکسن آکسفورد و آسترازنکا در هند در شرف تایید است و این امر زمینه را برای یک کمپین بزرگ ایمن‌سازی علیه کروناویروس در دومین کشور پرجمعیت جهان فراهم می‌کند.

بنا بر اعلام دولت، تصمیم نهایی در مورد این دو واکسن توسط مدیر سازمان کنترل استانداردهای دارو (CDSCO) اتخاذ خواهد شد. فرایند تصویب نهایی با توجه به‌فوریت واکسن در کشوری که بیشترین تعداد آلودگی به کووید-۱۹ در جهان را پس از ایالات‌متحده دارد، به‌طور رسمی انجام می‌شود.

واکسن دیگر هند، معروف به کوواکسین (COVAXIN)، واکسن شرکت بهارات بیوتک و شورای تحقیقات پزشکی هند است که توسط دولت اداره می‌شود و به‌صورت محلی ساخته‌شده است.

دولت با اشاره به گونه جدید ویروس که برای اولین بار در انگلیس مشاهده شده است، برای اعطای اجازه استفاده محدود در شرایط اضطراری برای منافع عمومی از واکسن کوواکسین به‌عنوان یک احتیاط فراوان، در حالت آزمایش بالینی، به‌ویژه در زمینه عفونت توسط سویه‌های جهش‌یافته به توصیه کارشناسان استناد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha