کد خبر: تحقیق-و-تفحص-مجلس-از-سازمان-برنامه-و-بود
۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۸
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از کلید خوردن تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت:‌ این طرح با 5 محور به دلیل وجود اشکالات و ابهامات جدی در عملکرد این سازمان طی سال‌های اخیر تدوین شده است.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی تهیه، تدوین، تنظیم، تخصیص و توزیع بودجه سالانه کشور و اعتبارات بویژه اعتبارات عمرانی طی این سال‌ها به نحوی عمل کرده که علاوه بر اعتراض نمایندگان مجلس حتی انتقاد مسئولان دستگاه‌های دولتی و مردم را هم در مدت زمان مدیریت نوبخت به دنبال داشته است.

ارکانی با اشاره به محورهای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: محور اصلی این تحقیق و تفحص از نحوه تهیه، تخصیص و توزیع بودجه سالانه و بودجه‌های عمرانی در دستگاه‌های عمرانی و استانها انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: عدم تشکیل جلسات کمیته تخصیص سازمان برنامه و بودجه و نحوه تحصیل و تخصیص منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

وی افزود: حامل‌های انرژی به صورت سالانه طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت دارد و منابع حاصل از آن باید صرف موارد مشخص شود، اکنون ما می‌خواهیم مشخص کنیم چه میزان منابع بدست آمده و سازمان برنامه و بودجه هم این منابع را به چه شکل و در کجا مصرف کرده است.

ارکانی بررسی وضعیت امور استخدامی و مدیریت سرمایه انسانی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق از سال 93 تا 97 قبل از جداسازی سازمان برنامه از مدیریت را محور دیگر این تحقیقات دانست و گفت:‌همچنین نحوه واگذاری اوراق خزانه به پیمانکاران در این طرح بررسی و مشخص خواهد شد که به چه شکل در سازمان برنامه و بودجه و دولت این کار انجام شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه در بازه زمانی حدفاصل 1393 تاکنون انجام خواهد شد و این طرح اکنون به طور اتوماسیون برای کارتابل نمایندگان ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha