کد خبر: تعاونی-ها،-بهترین-فضا-برای-تشویق-مردم-ب
۱ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
تعاونی ها، بهترین فضا برای تشویق مردم به تفکر توسعه ای

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ملانوری با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی رئیس و اعضای اتاق تعاون استان خاطرنشان کرد: تعاونی ها بسترهای خوبی هستند تا مردم گروه گروه جمع شوند، آموزش ببینند و جرأت و جسارت به آنها تزریق شود .

وی ادامه داد: اگر به دنبال فعال کردن گروه ها و اقشار مختلف هستیم تا در مسیر توسعه از آنها استفاده کنیم، بهترین کار ایجاد تعاونی هاست.

استاندار تصریح نمود: تعاونی، بهترین جایگاه برای همفکری و همراهی و خردجمعی پیرامون نیازها و برنامه ریزی برای استفاده از فرصت های استان می باشد.

به گفته وی؛ افکار عمومی، یکی از ارکان توسعه است که باید در راستای مباحث توسعه ای بکار گرفته شود.

ملانوری متذکر شد: تعاونی ها ، بهترین جا برای سرمایه گذاری، بهترین راهکار برای فعال کردن جوامع محلی و بهترین فضا برای ترویج آموزش و فرهنگ سازی می باشند.

استاندار عملکرد خراسان جنوبی در حوزه تعاونی ها را مطلوب خواند و گفت: اگر چه در حد کمال و ایده آل نیست اما استان در حوزه تعاونی ها ورود خوبی داشته و ما باید به عنوان متولیان امر ببینیم توانسته ایم از این تعاونی ها به درستی استفاده کنیم؟

ملانوری اظهار داشت:  بیشترین تعاونی های استان در زمینه کشاورزی، معدن و خدمات فعالیت دارند که البته عمده ظرفیت های استان هم در همین حوزه ها می باشند، ما باید ببینیم در همین سه موضوع که بیشتر مورد اقبال واقع شده چقدر توانسته ایم به اشتغال، سرمایه گذاری، نوآوری  و بهره وری دست یابیم و این تعاونی ها به چه میزان از نیازهای استان را تأمین کرده اند؟

وی خاطرنشان کرد: اتاق تعاون، اداره کل تعاون، و دیگران تصمیم گیران باید بدانند روزی که نهالی می کاریم لازم است به صد سال آینده آن هم فکر کنیم، این نهال قرار نیست همیشه کوچک بماند.

به گفته وی؛ آن چه در زمان تأسیس تعاونی ها باید مدنظر قرار گیرد، این است که آینده فعالیتی آنها ترسیم گردد و مشخص شود این واحد تعاونی چقدر می تواند تولید ثروت و اشتغالزایی داشته باشد و به چه میزان در رفاه مردم تأثیر بگذارد؟

استاندار تصریح نمود: آن چه باعث شد تعاونی ها شکل بگیرد، همان تفکر همکاری و همراهی بود که در شرایط فعلی هم ما باید به ترویج این فرهنگ همت گماریم.

ملانوری متذکر شد:مردم باید در قالب کار تعاونی و گروهی به سرمایه گذاری در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و ...بپردازند.

وی ادامه داد: برای این که این موضوع اهمیت پیدا کرده و محقق شود، باید مدام تکرار گردد تا ملکه ذهن شود و در جامعه ترویج یابد.

استاندار با اشاره به پتانسیل های استان، اظهار داشت: آن چه باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه بهره برداری از این ثروت هاست که باید در جامعه جاری و ساری شود.

ملانوری با اشاره به این که برای استفاده هر چه بهتر از این مزیت ها از سرمایه گذاران استقبال می کنیم، تأکید کرد: افرادی که متناسب با نیازها و ظرفیت های استان ورود می کنند، کار عملیاتی دارند و می توانند به توسعه استان کمک کنند، مورد استقبال قرار می گیرند و در مقابل افرادی که زمین، تسهیلات، امکانات و خدمات می گیرند اما کاری انجام نمی دهند، بدون تردید رد می شوند و جایی در استان ندارند.

وی افزود: کار باید علمی، تخصصی و متناسب با نیاز استان و آینده ای که می شود متصور شد، باشد.

استاندار در ادامه از ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه گفت که در راستای بهره برداری از توانمندی های استان در دستور کار قرار گرفته و گفت: آیین نامه ستاد تدبیر، تلاش و توسعه در حال نگارش است و ان شاء ا...این ستاد، هفته آینده شکل می گیرد.

ملانوری تصریح نمود: استفاده از خرد جمعی و ظرفیت نخبگان و ذی نفوذان و دانشگاهیان و متخصصین برای برنامه ریزی در زمینه راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار استان از مهمترین اقدامات این ستاد خواهد بود.

شایان ذکر است: رئیس اتاق تعاون و اعضای حاضر که نمایندگان تعاونی های مختلف بودند و در جمع آنها مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای هم حضور داشتند ، درخصوص مسایل و مشکلات مترتب بر تعاونی ها توضیحاتی ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha