کد خبر: تفاهم-نامه-همکاری-معاونت-تحقیقات-وزار
۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
تفاهم نامه همکاری معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و صندوق حمایت از فناوران امضا شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، این تفاهم نامه همکاری در زمینه اجرای 200 طرح تحقیقاتی پسا دکتری و 200 طرح رساله دکتری در راستای اولویت های تحقیقاتی و مقررات و سیاست های حمایتی وزارت بهداشت و صندوق حمایت از فناوران امروز با حضور دکتر فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دکتر ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران کشور در محل این صندوق برگزار شد.

ضرورت حمایت دوجانبه از پروژه های کاربردی برای کشور

در ابتدای این مراسم دکتر فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: امروز این تفاهم نامه بعد از مذاکرات اولیه ای که با عزیزان صندوق در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انجام شده بود، به امضا رسید.

وی گفت: در این تفاهم نامه به بحث حمایت فارغ از تعداد پژوهش ها که قابل گسترش بوده، توجه شده است؛ درواقع مدلی از همکاری را شکل می دهد که در قالب آن صندوق و وزارت بهداشت از پروژه پژوهشگرانی که به سود کشور بوده و ارزش علمی مناسبی دارند، حمایت خواهند کرد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد:  باید پروژه هایی که ارزش افزوده ای برایمان ایجاد می کنند و مشکلی از مشکلات کشور می کاهند را دوجانبه حمایت کنیم.

حمایت بیشتر از پژوهشگران کشور در پی اشتراک گذاری منابع

همچنین در ادامه مراسم دکتر ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران کشور با اشاره به حمایت از پژوهشگران حوزه پزشکی و دارویی کشور در تفاهم نامه ای که امروز به امضا رسید، عنوان کرد: این تفاهم نامه منابع صندوق حمایت از پژوهشگران و معاونت پژوهشی وزارت بهداشت را برای حمایت از پژوهشگران در کنار یکدیگر قرار می دهد.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه پژوهشگران در سطح پسا دکتری و پژوهشگران دانشجویی، طرح های خود را ارسال می کنند و بهترین طرح پس از داوری مشترک توسط دو مجموعه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رییس صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران کشور با بیان اینکه در قالب این برنامه 200 پژوهشگر دوره پسادکتری و 200 طرح پژوهشی را زیر چتر حمایتی قرار می دهیم، ابراز امیدواری کرد: اشتراک گذاری منابع حمایتی، حمایت بهتر و بیشتر از محققان را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است؛ همکاری در زمینه اجرای 200 طرح تحقیقاتی پسا دکتری و 200 طرح رساله دکتری در راستای اولویت های تحقیقاتی طرفین و مقررات و سیاست ها حمایتی صندوق، فراهم کردن بستر به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به طرح های انجام شده و در حال انجام سامانه صندوق و سامانه نیماد،  استفاده از بستر نرم افزار علم سنجی معاونت توسط صندوق، تشویق به افزایش استفاده از حمایتهای صندوق در زمینه گرنت پژوهشی توسط معاونت های علوم پزشکی طرف تفاهم نامه با صندوق از سوی معاونت و  تشویق مراکز علمی علوم پزشکی به انعقاد تفاهم نامه حمایت مشترک در خصوص طرح های تحقیقاتی با صندوق از جمله موضوعات تفاهم نامه امروز هستند.

براساس این گزارش؛ اعتبار مالی بند 1-1 موضوع این تفاهم بصورت مشترک توسط طرفین ( صندوق حمایت از پژهشگران و معاونت تحقیقات) به نسبت 50 درصد صندوق و 50 درصد معاونت تأمین و هزینه خواهد شد و مدت و اعتبار آن پنج سال از تاریخ امضاء خواهد بود که در صورت نیاز و توافق کتبی طرفین، تا پنج سال دیگر تمدید آن امکان‌پذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha