کد خبر: توزیع-دوهزار-بسته-غذایی-ویژه-برای-خانو
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
توزیع دوهزار بسته غذایی ویژه برای خانوارهای بالای ۵ نفر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، آیین بسته بندی و توزیع ۲۰۰۰ بسته غذایی غذایی به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای خانواده های نیازمند و متاثر از کرونا در استان های تهران و البرز با اولویت خانوارهای بالای پنج نفر، در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان مراسم اعم از مسئولان، خیرین، داوطلبان، امدادگران و جوانان هلال‌احمر تاکید کرد: در بحران شیوع بیماری کرونا همانند شرایط جنگ تحمیلی با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری، همدلی بی نظیری در کشور ایجاد شد که با تلاش‌های انجام شده توانستیم مشکلات ناشی از این بیماری را کنترل کرده و علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، این بیماری و اثرات مخرب ناشی از آن را تا به‌حال مدیریت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر از وصول 144 محموله بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه شامل تجهیزات مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا از کشورهای مختلف توسط هلال‌احمر خبر داد و افزود: تمامی اقلام و تجهیزات یادشده  با سازوکار ستاد مرکزی کرونا در میان مراکز درمانی توزیع شد.

 

وی با اشاره به دیدار با سفیر سوئیس و رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران افزود: با وجود درخواست ایجاد کانال مالی برای دریافت کمک‌های نقدی بین المللی جهت مدیریت بیماری کرونا، هیچ کمکی در این زمینه به ما نشد اما با وجود کمبود امکانات و با همراهی و همدلی خیرین، داوطلبان و نیکوکاران توانستیم این بیماری منحوس را که اثرات آن عالم‌گیر بود، مدیریت کنیم. برای تحقق این امر مهم، مردم و خیرین هرآنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و ۳۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و ۷۵ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی جمع آوری و هلال‌احمر واسطه خیری شد میان مردم نیازمند و خیرین تا کمک‌ها به دست مردم برسد.

وی همچنین به کمک‌های خیرین برای تامین ۱۰۰ دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۱۶ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: خیرین و داوطلبان همیشه همراه هلال‌احمر بودند و جمعیت هلال‌احمر توانست پا به پای سایر نهادها، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و میان نیازمندان توزیع کند.

دکتر همتی افزود: در روزهای گذشته با تلاش مسئولان، کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر، انتخابات خوبی با حضور بیش از ۳۱۵ هزار داوطلب در سراسر کشور که درواقع رقابتی میان نیکوکاران بود برگزار شد. درخواست من از همه مسئولان این است که به جمع سرخپوشان هلال‌احمر بپیوندند چراکه هرچه خانواده هلال گسترده تر باشد، مردم احساس آرامش بیشتری خواهند داشت و می توانیم چه در حوادث و بحران‌ها و چه در شرایط عادی در کنار مردم عزیزمان باشیم.

 وی با استقبال از پیشنهاد فرماندار تهران مبنی بر شناسایی و حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز تاکید کرد: این قشر جزو آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و تلاش خواهیم کرد در کنار سایر خانوارهای نیازمند، مشکلات این قشر را نیز در نظر گرفته و با کمک خیرین، به وضعیت آنها رسیدگی کنیم.

لازم به ذکر است ۲ هزار بسته غذایی تهیه شده با کمک ۲.۵ میلیاردی خیرین توسط موسسه خیریه بین المللی مادران ضد فقر (MAP) در ایالات متحده که با مجوز و بدون تصمیم سازی، پروژه های مشارکت موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران را حمایت می کند، تهیه شده است. این بسته به ارزش تقریبی یک میلیون و دویست هزار تومانبرای یک خانوار ۵ نفره، شامل گوشت گرم، برنج، روغن و ... است. ۱۶۵۰ بسته در استان تهران و ۳۵۰ بسته نیز در استان البرز توزیع خواهد شد.

این مراسم پیش از ظهر امروز با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر، رئیس سازمان داوطلبان، فرماندار تهران، مدیرعامل خیریه نیک گامان جمشید، رئیس مجمع خیرین استان و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران، مدیرکل حراست جمعیت و جمع کثیری از مسيولان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha