کد خبر: تولید-ماسک-جدید-برای-از-بین-بردن-ویروس-ک
۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱
تولید ماسک جدید برای از بین بردن ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه اسپانیایی La Razón، دانشمندان موسسه پزشکی مولکولی آنتونیو لوبو آنتونش در لیسبون پرتغال یک ماسک محافظتی به نام MoxAdTech ایجاد کرده اند که می تواند ویروس کووید را خنثی کند.

خاطر نشان شده است که این ماسک قابل استفاده مجدد است و از چندین لایه پارچه ضد آب دوخته شده است. منحصر به فرد بودن این نوآوری در این واقعیت نهفته است که پوشش ماسک می تواند ویروس SARS-CoV-2 را خنثی کرده و متعاقباً آن را از بین ببرد.

علاوه بر این، MoxAdTech از نظر بالینی مورد آزمایش قرار گرفته است - کارشناسان نتیجه گرفته اند که اثربخشی آن 99 درصد بیشتر از تجهیزات حفاظتی معمولی است. همچنین مشخص شده است که مراقبت از این ماسک آسان است: می توان آن را تا 50 بار شسته و جوش آورد.

خاطرنشان می‌شود که تا 25 ژوئیه ، درکل 15،676،604 فرد آلوده به ویروس کووید-19 در جهان شناسایی شده اند. افزایش تعداد افراد آلوده طی یک روز گذشته حدود 230 هزار نفر بوده است. در تمام مدت ابتلا به این بیماری همه گیر، 638 هزار و 577 نفر آلوده به این بیماری فوت کردند، بیش از 8.9 میلیون بیمار بهبود یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha