کد خبر: حضور-با-حجاب-بانوان-ورزشکار-ایرانی-در-ص
۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ ارسلان زارع در جلسه مشترک شورای عالی ورزش همگانی ستاد ساماندهی جوانان گیلان، با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: جوانان، سرمایه‌های اجتماعی ارزشمندی هستند که هر جامعه ای، برای پیمودن مسیر تعالی و پیشرفت در همه ابعاد، باید به آنان توجه کرده و برای استفاده از این ظرفیت، برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان، سهم بزرگی در تحولات توسعه ای دارد، گفت: باید زمینه ارتباط بیشتر آنان با بدنه تصمیم گیری، تقویت و بستر نقش آفرینی جوانان به عنوان سرمایه های فعال و پویای جامعه هموار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: این یک واقعیت مسلم تاریخی است که خیل عظیمی از جوانان آگاه و اهل تفکر، پس از آشنایی با اندیشه های امام راحل، از خاستگاه‌های مختلف همچون مسجد، دانشگاه، حوزه های علمیه، محلات و ... به پا خاسته و ضمن همراهی اثربخش با نهضت اسلامی مردم ایران، در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند.

وی اظهار داشت: رژیم وابسته پهلوی، توانمندی‌ها و توانایی‌های نسل جوان را نادیده می گرفت و اجازه نوآوری و خلاقیت به آنان نمی داد چراکه معتقد به پیشرفت کشور مطابق با فرهنگ غربی بود.

استاندار گیلان ادامه داد: امام خمینی (ره) با مورد توجه قرار دادن فرهنگ دینی و ملی مبتنی بر ارزش‌ها و ظرفیت های مردمی بویژه جوانان، زمینه ای فراهم ساخت تا نسل جوان با اطمینان خاطر از اثربخش بودن اندیشه های آنان در تصمیم سازی ها، به کشور خود احساس تعلق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان هم در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی بسزا ایفا کرد و هم در تثبیت آن، نقشی محوری داشت، گفت: دوران پرافتخار دفاع مقدس مشحون از فداکاری جوانان است و پس از این مقطع نیز در عرصه های سازندگی و علمی ، شاهد حضور موثر جوانان بوده ایم.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر که کشورمان درگیر ویروس کروناست؛ نسل بالنده و جوان ما در جریان مقابله با بیماری و قطع زنجیره همه گیری آن در بخش های مختلف درمانی، بسیج پزشکی، تولید اقلام بهداشتی، تجهیزات پزشکی و ... تحول آفرین شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ورزش همگانی را موجب نشاط و امید جامعه و ورزش قهرمانی را نماد افتخار ملت دانست و اظهار داشت: عبور جامعه از مشکلات زندگی، نیازمند شادی است و ورزش نشاط آفرین است.

نماینده عالی دولت در گیلان سلامت، ورزش و عرصه قهرمانی را بخشی از سبد امید جامعه عنوان کرد و افزود: قهرمانان ورزشی، امیدآفرین هستند و در روزهایی، ساعت‌ها مردم را پای صحنه‌های ورزشی می‌نشانند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی و منطقه‌ای در زمان گذشته بیشتر جنبه مردانه داشت، گفت: امروز، نیم دیگر قهرمانان یعنی بانوان نیز وارد عرصه ورزش و رقابت شده اند و در کنار آن پاسدار فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.

استاندار گیلان ادامه داد: زمانی که بانوی باعظمت ایرانی که به همه تکنیک‌های ورزشی آشنایی دارد، توان و قدرت خود را در سطح جهانی به منصه ظهور می‌رساند و همراه با آن عفاف، حجاب و فرهنگ ایرانی و اسلامی را در برابر دیدگان جهانیان قرار می‌دهد؛  این موضوع افتخار مضاعفی برای همه ماست.

وی با بیان اینکه ورزش امروز سبک زندگی است و می تواند هنگامی که با اخلاق توأم شود، به فرهنگ جامعه کمک کند، اظهار داشت: ورزش، بهترین راه برای پرکردن اوقات فراغت نسل جوان به شمار می آید.

دکتر زارع توسعه ورزش در مدارس و آشنایی نوجوانان و جوانان با اصول ورزش حرفه ای در حین تحصیل را بسیار اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: البته به سبب کرونا، فعلاً محدودیت هایی را شاهد هستیم اما باید برای این موضوع برنامه داشت و از بستر فضای مجازی بهره برد زیرا اگر همه به ورزش علاقه مند باشند ، می توانیم با ایجاد تحرک بیشتر ، سلامت جامعه را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مسیر حفظ سلامت جامعه، هیچ موضوعی همانند ورزش نمی تواند در پیشگیری از بروز بیماری ها نقش داشته باشد، گفت: در مبارزه با اعتیاد و برخی آسیب‌های اجتماعی نیز هیچ عاملی همچون ورزش نمی تواند نقش ایفا کند و در این میان توجه به ضرورت ترغیب دانش آموزان برای کاهش وزن از طریق سامانه شاد، حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت فعال شدن اقتصاد ورزش در استان تأکید کرد و افزود: معتقدم باید اتکاء بخش ورزش به اعتبارات دولتی کاهش یابد و درآمدزایی بخش ورزش به گونه ای باشد که بخش خصوصی و سرمایه گذاران ، اشتیاق پیدا کنند تا در آن حضور یابند.

وی بر ضرورت تداوم اجرای طرح موثر در حوزه ورزش و جوانان تأکید کرد و گفت: برنامه های مثبت صورت گرفته در ابعاد فرهنگی و اجتماعی با نام شهید قاسم سلیمانی، تأثیرات معنوی خوبی در نسل جوان داشته است.

استاندار گیلان به نقش آفرینی موثر خبرنگاران جوان در آگاه سازی و امیدبخشی در جامعه اشاره و بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تأکید و اضافه کرد: از برنامه های ملی و درون استانی همچون لیگ تندرستی، طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان روستایی و نیز از دارندگان سهمیه المپیک گیلانی باید به خوبی حمایت شود.

وی در خاتمه با تسلیت درگذشت مرحوم علی انصاریان از فوتبالیست های ملی پوش کشورمان، برای روح آن مرحوم غفران الهی مسألت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha