به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، سردار محمدحسین حمیدی در برنامه یه روز تازه گفت: یک گروه راننده پرخطر داریم که قوانین و ضوابط موجود برای آنها بازدارنده نیست و این راننده‌ها سرعت سرسام‌آور دارند و در سطح شهر و کمربندی‌ها با سرعت بالا رانندگی می‌کنند. ۲۳ درصد تصادفات منجر به فوت به واسطه رانندگی این گروه است و براساس قوانین موجود راننده متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و ۱۰ نمره منفی برای راننده شخصی و ۱۵ نمره برای راننده حمل‌ونقل عمومی لحاظ می‌شود و اگر این جریمه‌ها بازدارنده بود، راننده متخلف نداشتیم.

حمیدی اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضایی و دادستانی مجوز لازم برای طرح قرارگاه سرعت گرفتیم و این کار یک کار قرارگاهی است و مأموران ما در این طرح حضور ۲۴ ساعته دارند و راننده‌های متخلف براساس طرح قرارگاه سرعت احضار می‌شوند و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهیم. سوابق این راننده‌ها در سامانه پلیس ثبت می‌شود و در صورت تکرار برای آنها تشکیل پرونده قضایی می‌شود و براساس این طرح تست روانی از راننده‌های متخلف نیز گرفته خواهد شد. راننده متخلف جامعه را نمی‌بیند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد و این افراد قطعاً مشکل روحی و روانی دارند.

وی افزود: طرح قرارگاه سرعت در کنار قوانین و ضوابط موجود است و در صورت تکرار تخلف برای راننده‌ها از این طرح استفاده می‌کنیم و امیدواریم این طرح بازدارنده باشد. طرح مذکور به صورت پایلوت در چند منطقه اجرایی شده است و تا به امروز تأثیرات خوبی را شاهد بوده‌ایم و امروز طرح قرارگاه سرعت رسانه‌ای شده است. طرح قرارگاه سرعت در همه معابر شهر تهران اجرا می‌شود و تمرکز در بزرگراه‌ها بیشتر است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: در شب سطح معابر خلوت‌تر است و زمینه افزایش سرعت برای راننده‌ها فراهم هست و در گذشته که تاریکی در بزرگراه‌ها داشتیم، آسیب‌ها بیشتر بود. تعداد بزرگراه‌هایی که خاموشی دارند، نسبت به گذشته کمتر شده است اما راننده‌ها در تاریکی و خلوتی بزرگراه‌ها باید سرعت کمتری داشته باشند اما متأسفانه شاهد افزایش سرعت هستیم.

حمیدی درخصوص خبر ارائه مجوز ورود به طرح ترافیک برای نماینده‌های مجلس گفت: من هم این خبر را از رسانه‌ها شنیدم و حتی تکذیب خبر را هم مشاهده کردم. اصل خبر مربوط به سال ۱۳۹۷ است که درخواستی در آن زمان ارائه شده بود و در آن زمان اقدامی پیرامون درخواست صورت نگرفت و در حال حاضر درخواست و مجوزی وجود ندارد و انشاالله که به اشتباه این خبر منتشر شده است.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha