کد خبر: خدمات-دهی-۴۰-مرکز-خدمات-جامع-سلامت-ویژه
۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان افزود: از این تعداد ۲۲ مرکز در مناطق پنج گانه مشهد فعال شده است و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند. ساعت کار این مراکز از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ شب است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار تست کرونا از مراجعان سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته دریافت و برای بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است. علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، ۱۴۵ درمانگاه خصوصی نیز مسوولیت ارائه خدمات سطح یک به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را در مشهد بر عهده دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می‌گیرند افزود: در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به ۱۹ مرکز سطح ۲ ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می‌شوند.

قلیان افزود: شهروندان در صورت بروز علائم، پیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند در این مرکز شهروندان علاوه بر راهنمایی در زمینه علائم بیماری کرونا، در خصوص نشانی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته با توجه به محل سکونت و سطح بندی بیماران نیز آگاهی می‌یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha