کد خبر: خسارت-۳۸-میلیارد-تومانی-سیلاب-به-راه‌
۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، سیلاب ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۹ به میزان ۳۸ میلیارد تومان به راه‌های این استان خسارت وارد کرده‌ است.

سید حمیدرضا علم پیش از ظهر دیروز در بازدید از راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین سهم خسارت‌ها، معادل ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و با توجه به شدت بارندگی‌ها مربوط به راه‌های حوزه شهرستان دشتستان است.

وی بیان کرد: همچنین ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان خسارت نیز به ابنیه و راه‌های گناوه وارد شده است.

مدیرکل راهداری استان بوشهر تصریح کرد: در بین بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان بیشترین خسارت‌ از سیلاب اخیر متوجه راه‌های روستایی بوده است.

علم افزود: حرکت روان آب‌های جنوب کهگیلویه و بویر احمد به سمت حوزه شهرستان گناوه، و همچنین حرکت آب‌های بالا دست از سمت شهرستان کازرون در استان فارس و همچنین آب‌هایی که از جنوب این استان خصوصا از سمت فیروزآباد و فراشبند از طریق رودخانه ها وارد استان شده اند سبب شدت و افزایش آب‌گرفتگی و در نتیجه تخریب راه‌ها شده است.

وی ادامه داد: در این سیلاب به دلیل طغیان ناگهانی رودخانه‌های فصلی پنج مسیر ارتباطی استان شامل محورهای بهبهان-دیلم، دیلم-هندیجان، گناوه-برازجان، دالکی-کنارتخته و محور ساحلی گناوه-بوشهر- ریگ بسته شد.

این مسئول اضافه کرد: پس از دو روز تلاش بی وقفه به وسیله عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان الحمدلله همه محورهای ارتباطی استان به جز محور گناوه- بوشهر-ریگ -که به دلیل آب‌گرفتگی در چند نقطه بسته است- مابقی راه‌ها بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تاکید کرد: هرچند همه راه‌های اصلی و روستایی استان باز است اما به دلیل حجم گل و لای بر جا مانده بر سطح محورها رفت و آمد به خصوص در محورهای ارتباطی روستایی با کُندی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha