کد خبر: خوسف-میزبان-کاروان-نذر-آب-۳-می-شود-استق
۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، احمد بخشی بیان کرد: در راستای اجرای طرح ملی نذر آب 3، تیم های درمانی، فرهنگی و اجتماعی از سه استان خراسان رضوی، یزد و اصفهان در نقاط محروم خراسان جنوبی حضور می یابند.

وی با بیان اینکه اولین کاروان نذر آب ۳ طی هفته گذشته از استان یزد مهمان نهبندان بود، گفت: دو هزار و ۴۳۰ نفر در ۳۲ روستای شهرستان از خدمات مختلف کاروان بهره مند شدند.

بخشی از ورود دومین کاروان نذر آب ۳ از استان اصفهان به خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این کاروان از 24 شهریور ماه وارد استان شده و تا ۲۷ شهریور در روستاهای خوسف به ارائه خدمت می پردازد.

وی ادامه داد: این تیم متشکل از 30 نفر شامل 15 پزشک، پیراپزشک، دندان پزشک و نیروهای داوطلب هلال احمر اصفهان مهمان خراسان جنوبی می شوند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: طرح ملی نذر آب 3 در محورهایی شامل حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی، مشاوره برای ایجاد نشاط در جوانان و مقابله با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می شود.

بخشی با بیان اینکه تمام فعالیت ها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به اجرا درمی آید، گفت: پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی در بیش از 20 روستای کمتر برخوردار شهرستان خوسف می پردازند.

وی اظهار کرد: همچنین در این طرح بسته های معیشتی، نوشت افزار و  بسته های بهداشتی توسط کاروان سلامت اعزامی جمعیت هلال احمر اصفهان در منطقه توزیع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha