کد خبر: داده‌های-حاصل-از-تحقیقات-حوزه-سلامت-ب
۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که داده‌های حاصل از تحقیقات حوزه سلامت را به عنوان یک دستاورد پژوهشی، جهت سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین معارفه دکتر محمدجواد احمدی زاده به عنوان دبیر موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران و نخبگان در جهت طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور را اصلی‌ترین وظیفه موسسه نیماد دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که داده‌های حاصل از تحقیقات حوزه سلامت را به عنوان یک دستاورد پژوهشی، جهت سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی مورد استفاده قرار دهیم.
دکتر پناهی افزود: در موسسه نیماد باید پژوهش‌های حوزه علوم پزشکی طبق یک ساختار منسجم دسته‌بندی شود و داده‌های حاصل از تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی را جهت بهره‌برداری و استفاده به معاونت‌های درمان و بهداشت ارائه کنیم تا در دستورالعمل‌های سلامت کشور اعمال شود و در نهایت هزینه‌های درمان مردم را کاهش دهد.
وی خاطرنشان کرد: جایز نیست نتایج تحقیقات که با حمایت‌های همه‌جانبه به دست آمده است، مسکوت بماند و باید به عنوان یک دستاورد دانشی یا حتی فناورانه به اطلاع تصمیم‌گیران کلان کشور برسد.
همچنین در ادامه دکتر احمدی زاده ضمن قدردانی از حسن اعتماد دکتر پناهی در واگذاری این سمت به خود گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در چارچوب حکم صادر شده، موسسه نیماد را در جهت اهداف سازمانی با رعایت شفافیت هدایت کنم.
دبیر موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه نیماد وظیفه هدایت، رهبری، حمایت، توسعه و ترویج تحقیقات در علوم پزشکی را بر عهده دارد، اظهار کرد: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری دو اصل مهم مستندسازی و شفاف‌سازی را در اداره این مجموعه در اولویت کاری خود قرار خواهم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha