کد خبر: داوطلبان-موتور-محرک-کشور-هستند
۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۲
داوطلبان موتور محرک کشور هستند

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در همایش روز جهانی کار داوطلبانه که در سالن همایش های رازی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: امام خمینی (ره) روحیه داوطلبی را در میان جوانان ایجاد کرد و ترویج روحیه داوطلبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های داوطلبان در عرصه های مختلف امدادرسانی افزود: بدون همکاری نیروهای داوطلب و جوانان نمی توانیم موفقیت های زیادی بدست آوریم. نمونه این را می توانیم به وضوح در دوران دفاع مقدس مشاهده کنیم که همیشه با حضور جوانان و بسیجی های داوطلب گره از مشکلات خط مقدم جبهه باز می شد و امور کشور پیش می رفت. امروز در بخش اقتصاد، سلامت و تکنولوژی نیز این جوانان هستند که موجب توسعه کشور شده اند. ما همیشه مدیون داوطلبان هستیم و در زلزله کرمانشاه، سیل گلستان و خوزستان نیز شاهد بودیم که چگونه داوطلبان با تمام توان به پای کار آمدند و به مردم امدادرسانی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: رویه فعالیت های داوطلبان توقف ناپذیر است و در زلزله اندیکا نیز شاهد بودیم که باز هم در صحنه حاضر بوده و در تمامی زمینه ها به متاثرین از زلزله یاری رساندند. این از خودگذشتگی صرفا معطوف به حوادث نبوده و ما در ایام شیوع کرونا شاهد بودیم که چگونه داوطلبان در حوزه درمان جانفشانی کردند. در آن برهه زمانی ما در اورژانس کشور خدمت می کردیم و با همت همکاران اورژانس این نیروهای داوطلب به خوبی سازمان دهی شده و آموزش دیدند که نقش مهمی در مهار کرونا داشتند.

کولیوند تصریح کرد: داوطلبان در قالب طرح شهید سلیمانی نیز نقش مهمی در مهار بیماری کرونا داشتند و کاهش ابتلا به کرونا امروز بواسطه تلاش های کادر درمان و داوطلبان صورت گرفته است. مشخصا با حمایت داوطلبان کشور می تواند در تمامی زمینه ها با سرعت بیشتری به سمت توسعه گام بردارد. باید دست در دست یکدیگر دهیم و دردی از دردهای مردم بکاهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha