کد خبر: در-شهرستان-هاي-با-وضعيت-زرد-محدوديت-منع
۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۲۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور؛ "هوشنگ بازوند" در حاشيه جلسه ستاد ملي مبارزه با كرونا  اظهار داشت: بر اساس گزارشی که در جلسه ستاد ملي مبارزه با كرونا در خصوص افزايش شيب ملايم بستری ها و بيماران سرپايي در استان ها ارائه شد، متأسفانه در خیلی از استانها و کرمانشاه آمار تعداد بستری ها با شیب ملایم رو به افزایش است و هر چند این افزایش اندک است اما اين نگراني وجود دارد كه رشد و افزايش ميزان بستري ها منجر به افزايش آمار فوتي ها شود.

وي بيان داشت: در آستانه سال جديد و شروع خريدهاي نوروزي از مردم شريف استان انتظار داريم كه همچنان مانند گذشته توصیه های بهداشتي را رعايت كنند تا با افزايش ميزان بستري ها و فوتي ها روبرو نشويم و انشاءا.. سال جديد را بدون مشكل از لحاظ بيماري آغاز كنيم كه اين مهم مستلزم رعايت پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي است.

مقام عالي استان با اشاره به فعال شدن كسب و كارها و فعاليت هاي اقتصادي در آستانه سال جديد تصريح كرد: طبيعي است كه در آستانه سال جديد كسب و كارها فعال مي شوند و اگر اين شيوه نامه ها رعايت نشوند با افزايش ميزان بستری ها و بیماران سرپايي روبرو خواهيم شد که این افزایش سبب بیشتر شدن فوتي ها می شود، لذا با افزايش فوتي ها مجبور خواهيم بود كه مجدداً طرح محدوديت ها و ممنوعيت ها را نيز اجرايي كنيم.

وي يادآور شد: با اجراي محدوديت ها و ممنوعيت ها شغل و كسب و كارها نيز دچار خسارت خواهند شد و اين موضوع باعث مي شود كه در ايام خريد براي نوروز بعضي از شغل ها درآمد خود را از دست بدهند لذا رعايت پروتكل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي الزامي است.

استاندار كرمانشاه در خصوص اعمال محدوديت تردد در شهرستان هاي استان با وضعيت زرد گفت: در اين شهرستان ها همچنان محدوديت منع تردد وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha