کد خبر: دعوت-از-رسانه‌ها-برای-ایجاد-خانه‌های
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۰۱

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی درباره راه اندازی خانه های هلال، گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر لزوم اجرای دو طرح خانه هلال و آموزش همگانی، راه اندازی خانه های هلال در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خانه هلال یک شعبه کوچک از جمعیت هلال احمر است، افزود: همه ارکان از نیروهای داوطلب انتخاب و اقدامات توسط اعضا و داوطلبان برنامه ریزی و اجرا می شود. در این خانه ها، واحد های جوانان، امداد، آموزش و داوطلبان فعال است.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه امکان اجرای وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است از طریق خانه های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست، گفت: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای ماموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است.

دکتر همتی با تاکید بر اینکه خانه‌های هلال نه تنها وظایف جمعیت را انجام می‌دهند بلکه می‌تواند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل شود، افزود: از مهمترین اقدامات خانه های هلال می توان به جذب، آموزش و سازماندهی ساکنان حوزه جغرافیایی خانه هلال اشاره کرد. البته آموزش‌ها در خانه‌های هلال برای همه ارائه می‌شود و برای شرکت در کلاس‌ها، الزام به عضویت در جمعیت هلال احمر وجود ندارد.

راه اندازی دبیرخانه خانه‌های هلال

رئیس جمعیت هلال احمر به راه اندازی دبیرخانه خانه‌های هلال اشاره و تاکید کرد: با راه اندازی دبیرخانه خانه‌های هلال؛ تلاش برای رفع مشکلات و موانع در اجرای طرح دوچندان شده است و ما به دنبال تسهیل در فعالیت‌ها هستیم، در اصلاح دستورالعمل و تدوین شیوه نامه‌ها نیز به این موضوع توجه ویژه شده است که فرآیندها به ساده‌ترین شکل و با کمترین بوروکراسی ممکن انجام شود.

وی افزود: در هفته دولت، برنامه افتتاح خانه های هلال با حضور مسئولان ارشد کشوری برگزار خواهد شد و لازم است تا آن زمان تلاشمان را برای راه اندازی و فعال سازی خانه‌های موجود و جدید دوچندان کنیم.

دکتر همتی بیان کرد: براساس آمارهای موجود، حدود یک هزار و 400 خانه هلال داریم، البته از این تعداد برخی به دلیل مشکلاتی غیرفعال شده‌اند که برنامه ریزی شده است در این هفته آن دسته از خانه‌هایی که به دلایل مشکلات جزئی غیرفعال هستند، مجددا در چرخه فعالیت قرار بگیرند. در واقع خانه‌های هلال؛ شعب کوچک هلال‌احمر هستند.

خانه های هلال بهترین عرصه تجلی کار داوطلبانه در هلال احمر است

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه خانه‌های هلال بهترین عرصه تجلی کار داوطلبانه در هلال احمر است، گفت: رئیس و تمام ارکان فعال در خانه هلال از خود داوطلبان انتخاب شده و آزادی عمل خوبی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های داوطلبی دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره برنامه خانه های هلال در زمان پاندمی کرونا، گفت: با توجه به اینکه اعضای ما همه از داوطلبان هستند، ترجیح مشارکت در اقدامات آموزش و اطلاع رسانی است، البته در صورتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمک ما احتیاج داشته باشد، حتما مشارکت و همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: اگر مشابه ابتدای سال طرح‌های غربالگری و ... برعهده جمعیت گذاشته شود، حتما خانه‌های هلال با توجه به توان و ظرفیتی که دارند، مشارکت خواهند داشت.

رسانه‌ها می‌توانند متولی خانه هلال خبرنگاران باشند

دکتر همتی درباره راه اندازی خانه هلال ویژه فرهیختگان، خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت:ما از همه رسانه های گروهی مکتوب و تصویری دعوت می‌کنیم تا در راه اندازی خانه هلال خبرنگاران مشارکت داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: هر رسانه ای که بتواند مقری برای آموزش همگانی خبرنگاران به صورت مستمر اختصاص دهد، امکانات خود را برای راه اندازی خانه هلال ویژه خبرنگاران به اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اعلام کند تا در اسرع وقت نسبت به راه اندازی این خانه‌ها، اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha