کد خبر: رشد-27-درصدی-خروجی-کالا-از-خراسان-جنوبی
۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، سعید بهشتی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ارزش مجموع صادرات استان ۶۵ میلیون دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۷ میلیون دلار بوده که این آمار نشان از رشد ۱۴ درصدی صادرات استان است.

وی ادامه داد: از لحاظ وزنی میزان صادارت صورت گرفته در استان در طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۶۴ هزار تن و در ۶ ماهه سال ۹۹ به میزان ۷۵۹ هزار تن بوده که ۲۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ گفت: صادرات ماده ۱۱۶ مربوط به کالاهایی بوده که از خارج استان برای صادر شدن از طریق مبادی مرزی استان ارسال می شود که در ۶ ماهه نخست سال جاری از لحاظ ارزشی میزان صادرات ماده ۱۱۶ در استان 315 میلیون دلار و در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

بهشتی مجموع خروجی کالا که در طی ۶ ماهه امسال در استان صورت گرفته را ۳۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۹۹ میلیون دلار بوده که نشان دهنده رشد ۲۷ درصدی می باشد.

وی ادامه داد: از لحاظ وزنی میزان خروجی استان در ۶ ماهه امسال یک هزار و ۲۷۳ هزار تن و در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۶۸۱ هزار تن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha