کد خبر: رعایت-دستورالعمل-های-بهداشتی-بهترین-ر
۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۵۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر زهرا نهبندانی اظهار کرد: در روزهای اخیر  به دلیل کاهش توجه به دستورالعمل های بهداشتی از وضعیت آبی به زرد برگشتیم و در صورت تداوم این مسئله به شرایط نارنجی و قرمز می رسیم، اما اگر همراهی شایسته مردم همچون آذر ماه تداوم یابد می‌توانیم مانع از رقم خوردن روزهای سخت کرونایی در ماه‌های بهمن و اسفند شویم.

وی افزود: در روزهای اخیر آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا افزایش یافته است، گرچه آمار بستری‌ها افزایش نداشته، اما رشد آمار موارد سرپایی هم خود نگران‌کننده است.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا بیان اینکه توصیه اکیدمان به عموم مردم این است که در شرایط کنونی از برگزاری هر گونه دورهمی و انجام سفر اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: بهتر است که دورهمی‌ها را به پس از بحران کرونا موکول کنیم تا خدای نکرده عزیزی از جمع ما جدا نشود و معتقدیم که رعایت نکات پیشگیرانه مهمترین عامل در حفظ سلامتمان است.

دکتر نهبندانی ضمن تبریک به زوج‌های جوان و آرزوی خوشبختی برای آنان، بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم توصیه اکید این است که در این ایام با توجه به شرایط بحرانی کرونایی مجالس جشن و عروسی برگزار نشود و کاری نکنند که خدای نکرده یک مجلس شادی ناخواسته منجر به شکل‌گیری چند مجلس غم و سوگ مهمانان حاضر در آن مراسم بشود.

وی تأکید کرد: فرصت با هم بودن و در کنار هم بودن همیشه هست، اما اگر بخواهیم به بی‌توجهی‌ها و بی‌تفاوتی‌های خود در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک ادامه دهیم برای همیشه از دیدار عزیزانمان محروم می‌شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha