کد خبر: روزانه-۵۰۰-بیمار-کرونایی-شناسایی-می-شو
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به آغاز اجرای محدودیت های کرونایی و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هم اکنون تمامی شهرهای این استان به استثنای شهرستان ایجرود در وضعیت و محدوده قرمز و نارنجی قرار دارند که در این راستا تردد خودروهای غیربومی در این شهرها ممنوع شده و در صورت ورود، اعمال قانون خواهند شد.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: براین اساس در صورت ورود خودروهای غیربومی در شهرستانهایی با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در هر ۲۴ ساعت و برای شهرهای وضعیت قرمز کرونایی این میزان یک میلیون تومان است.

وی در تبیین طرح شهید قاسم سلیمانی و طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی با بیان اینکه شناسایی و جداسازی بیماران مبتلا و مراقبت از آنان اهمیت زیادی دارد، افزود: اصلی ترین هدف طرح این است که نواقص موجود در زمینه مقابله با کرونا پوشش داده و اقدامات مقابله‌ای در گستره وسیع‌تری انجام شود.

مقام عالی استان تصریح کرد: با جایگزین شدن تست های سریع، شاهد تسریع در روند شناسایی بیماران کرونایی خواهیم بود که زمان اعلام جواب آزمایش این نوع  تست ها ۲۰ تا ۲۵ دقیقه خواهد بود و افراد مثبت شناسایی شده می توانند خود را به سرعت قرنطینه کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان افزود: شناسایی بیماران کرونایی در این استان اهمیت ویژه ای دارد چرا که آمار مبتلایان کشور را بهبود خواهد داد و در این بخش نیز از مشارکت سپاه و بسیج استان استفاده خواهد شد که با محله و خانواده‌محور بودن، پوشش ها به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این طرح، خانواده و محلهها محور اصلی تلقی میشود، اظهار داشت: گروه‌های هدف با آموزش‌های کرونایی توانمند می‌شوند تا بتوانند خود مراقبتی را انجام داده و در مدیریت این بیماری مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.

حقیقی ادامه داد: در این طرح مراقبت از بیماران و سیستم حمایتی، سالمندان زنجانی نیز تحت پوشش قرار گرفته و نظارتها نیز بصورت گسترده انجام خواهد شد.

به گفته استاندار زنجان، محوری‌ترین نقطه مبارزه در این طرح، شناسایی فرد مبتلا و جدا کردن آنها از سایر افراد است و این در حالی است که روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا سرپایی مثبت کرونایی شناسایی می شود که از لحظه انجام این کار باید نسبت به منفک کردن آنها از خانواده اقدام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha