کد خبر: روش-موثر-برای-کاهش-سکته-مغزی-در-زنان-بال
۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از دیلی‌میل تحقیقات اخیر نشان می‌دهد زنان بالای ۵۰ سال می‌توانند خطر ابتلا به سکته مغزی را به میزان قابل توجهی با استفاده از عادات سالم مانند ورزش و رژیم غذایی مناسب کاهش دهند.

سکته مغزی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که به علت عروق کانونی قابل انتساب است که به دنبال آن خون‌رسانی به ناحیه‌ای که دچار سکته شده‌ مختل می‌شود.

محققان تأکید می‌کنند: عادات سالم، فعالیت فیزیکی، ورزش روزانه، مصرف غذاهای مناسب و عدم مصرف الکل از جمله این روش ها  است؛ رژیم غذایی نیز باید شامل مصرف بیشتر ماهی، آجیل، غلات کامل، میوه و سبزیجات باشد.

رژیم غذایی برای سکته مغزی

یافته‌ها نشان می‌دهد، محافظت در برابر بیماری‌های جدی لازم است؛ زنانی که در سنین میانسالی از سبک زندگی سالم پیروی می‌کنند خطر بروز سکته مغزی را یک سوم در خود کاهش می‌دهند؛ گرچه باید به این موضوع توجه داشت که پیروی از سبک زندگی سالم باید از ابتدا در نظر گرفته و اجرا شود.

خانم‌هایی که در دوران میانسالی اصلاحات سبک زندگی ایجاد کرده‌اند، خطر ابتلا به سکته را در حدود یک چهارم کاهش داده و سکته مغزی ایسکمیک، شایع‌ترین نوع آن بیش از یک سوم کاهش یافته است.فارس

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha